یک مقام وزارت بهداشت :بیماری های واگیر کماکان سلامت مردم را تهدید می کند

رییس اداره بیماری های منتقله از آب وغذای وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی گفت: برخلاف تصورعموم هنوز هم بیماری های واگیر وعفونی سلامت مردم را تهدید می کند.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، حسین معصومی اصل روز یکشنبه در کارگاه کشوری بهداشت محیط در کنترل بیماری های منتقله از آب و غذای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: با وجود سونامی برخی بیماری های غیرواگیر هنوز بیماری های واگیر و عفونی کنترل نشده و بیماری هایی نظیر وبا در برخی سال ها طغیان می کند.

به گزارش ایرنا، وی اظهارکرد: بیماری های واگیردار عامل حدود ۳۰ درصد مرگ و میرها در کشور بود اما اکنون تعداد افراد مبتلا به این بیماری ها نظیر مالاریا ۲۰۰ نفر گزارش شده است .

معصومی اصل ادامه داد: این آمار حاکی ازآن است که بیماری های عفونی در کشور روبه کاهش است اما در این مدت جز بیماری آبله بیماری دیگری ریشه کن نشده است.

وی با بیان ایجاد نظام مراقبت بویژه برای بیماری وبا از سال ۱۳۴۴در کشور، اظهارکرد: با توسعه این نظام درسال های اخیر، کاهش ابتلا به بیماری واگیر در اولویت فعالیت های بهداشتی قرار گرفته است.

معصومی با بیان اینکه وبا از بیماری های واگیردار مشکل ساز درطول سال های متمادی بوده است، گفت: سال ۴۹ حدود ۲۰ هزار مورد ابتلا به وبا در کشور ثبت شده که این تعداد درسال های ۸۴ و ۹۰ به یکهزار و ۱۰۰ مورد رسید.

رییس اداره مبارزه با بیماری های منتقله از آب وغذای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از خرداد تا آبان ماه سال ۹۲ نیز براساس ۱۹۲هزار و ۹۲۲ مورد نمونه برداری، ۲۵۷مورد ابتلا به وبا در کشور گزارش شد که دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، کرمان و جیرفت بیشترین آمارابتلا را ثبت کردند.

حسین معصومی اصل تصریح کرد: ۱۲ درصد ازجمعیت مبتلایان به بیماری وبا در سال گذشته اتباع افغانی بوده اند.

وی ادامه داد: هفت نفر ازمبتلایان به این بیماری جان خود را از دست دادند که مرگ چهار نفر آنان به دلیل مراجعه دیرهنگام به بیمارستان و مراکز درمانی بود.

سومین کارگاه کشوری مدیریت بهداشت محیط در کنترل بیماری های منتقله ازآب وغذابا حضورجمعی ازمسئولان وزارت بهداشت و درمان و مدیرگروه وکارشناسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی کشور درتالارابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مدت دوروز درحال برگزاری است .


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.