یک موسسه آمریکایی:کره‌شمالی به توسعه موشک‌های دور برد ادامه می‌دهد

۲۳ آبان ،

یک موسسه دانشگاهی در آمریکا اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای تازه نشان می‌دهد، کره‌شمالی در حال انجام بعضی آزمایش‌ها در یک ایستگاه پرتاب موشک در این کشور است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، موسسه آمریکا- کره در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد: تحلیل این موسسه از تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی به توسعه موشک‌های دور برد ادامه می‌دهد.

به گفته این موسسه از وقت آزمایش موشکی دور برد ناکام کره‌شمالی در ماه آوریل تاکنون دست کم دو آزمایش موتورهای موشک در این کشور انجام شده است.

موشک دور برد “اونها- ۳” در ماه آوریل طی یک پرتاب ناکام به داخل دریا سقوط کرد. به نقل از پیونگ یانگ، هدف از پرتاب این موشک قرار دادن یک ماهواره در مدار کره زمین بود اما کره جنوبی، ژاپن و آمریکا آن را یک آزمایش موشک دور برد قلمداد کردند.

موسسه آمریکا- کره در دانشگاه جان هاپکینز گزارش تفسیری داد: از وقت پرتاب ناکام موشک دور برد کره شمالی این کشور دستکم دو و یا حتی بیشتر از این میزان آزمایش موتورهای موشکی بزرگ را در ایستاده پرتاب ماهواره سوهائه انجام داده است که تازهترین آن مربوط به سپتامبر ۲۰۱۲ است.

این موسسه افزود: نشانه‌هایی از فعالیت‌های ساخت‌وساز نیز در پل بالایی سکوی پرتاب موشک که برای پرتاب‌های آتی موشک‌های دوربرد لازم خواهد شد، در حال انجام است.

در این گزارش تفسیری همچنین اعلام شد که کره شمالی ممکن است آزمایش‌های موشکی را بلافاصله پس از انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا و کره جنوبی انجام دهد. انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در ماه دسامبر انجام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.