یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن آ‌نفلوانزا در داروخانه‌ها توزیع ‌شد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در بازار توزیع می گردد که ۳۰ درصد بیشتر سال قبل است، توزیع این واکسن در داروخانه‌های بزرگ آغاز شده و به تدریج کامل می‌شود.

رسول دیناروند در گفت و گو با فارس، افزود:‌ بر خلاف بعضی که ادعا می‌کنند واکسن آنفلوانزا در بازار نیست، واکسن آنفلوانزا در بازار توزیع شده و طبق روال در داروخانه‌های بزرگ، شبانه روزی و داروخانه‌های متتخب شهرها که بیشتر محل رجوع مردم است، توزیع می‌شود.

وی گفت: البته ممکن است امسال میزان تقاضا برای واکسن آنفلوانزا بیشتر از سالهای قبل باشد به همین سبب میزان سهمیه واردات این واکسن امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد بیشتر شده است و شرکتهای وارد کننده سهمیه بیشتری برای واردات دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: حتی وزارت بهداشت ۳۰۰ هزار دوز از سهمیه واکسن معاونت بهداشتی را که قرار بود در شبکه بهداشتی کشور توزیع شود وارد بازار عمومی در داروخانه‌ها کرده است تا  دسترسی بیشتری برای مردم در تأمین این واکسن ایجاد شود.

دیناروند ادامه داد: توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها از ۳ هفته پیش آغاز شده‌ است و تاکنون حدود ۸۰ درصد از سهمیه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوزی واکسن آنفلوانزا وارد کشور شده است و بقیه نیز طی روزهای آینده وارد کشور شده، در اختیار مردم قرار می گیرد.

معمولاً کارشناسان حوزه سلامت تزریق واکسن آنفلوانزا را برای اشخاصی که نقص سیستم ایمنی بدن دارند و احتمال ابتلای آنها به این بیماری بیشتر است مانند سالمندان، بیماران خاص و کودکان دچار نقص سیستم ایمنی و بیماران صعب العلاج پیشنهاد می‌کنند. نکته مهم در تهیه این واکسن این است که واکسن تولید امسال باشد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.