یک واحد تولیدی در شوشتر با ۵۰۰ نیرو تعطیل شد

شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر کاغذسازی کارون با بیش ۵۰۰ نفر نیروی بومی شهرستان‌های شوشتر و گتوند به‌دلیل عدم انجام مصوبه کمیته کاغذ و نشر تعطیل شد.

یک واحد تولیدی در شوشتر با ۵۰۰ نیرو تعطیل شد

به گزارش ممتاز نیوز، شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر کاغذسازی کارون با بیش ۵۰۰ نفر نیروی بومی شهرستان‌های شوشتر و گتوند تعطیل شد.

پس از تعطیل شدن شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر در روزهای گذشته، شنبه دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ کارکنان این شرکت مقابل فرمانداری شوشتر و شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر به دلیل بیکار شدن دست به تجمع زدند.

علی محمد اسفندیاری مدیر عامل شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر در این‌باره گفت: به دلیل عدم انجام مصوبه کمیته کاغذ و نشر توسط بانک ملی این شرکت با مشکل مواجه شده و با این شرایط امکانپذیر نیست که در چرخه تولید باقی بمانیم و در حال حاضر ۳۵۶ نفر در شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر بیکار شدند.

کارخانه صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر یکی از معدود تولیدکنندگان کاغذ ۱۰۰ درصد طبیعی و قابل بازگشت به طبیعت در دنیا و محصولاتی مانند کاغذ سفید، کاغذ کرافت، کاغذ چاپ و تحریر و خمیر کاغذ را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند. این کارخانه محصول کاغذ خود را با استفاده از الیاف نیشکر (باگاس) و بدون نیاز به قطع درختان و تخریب محیط زیست تولید می‌کند و از این نظر یکی از پیشگامان صنعت دوستدار محیط زیست در جهان است.

شرکت کاغذ سازی دیبای شوشتر تولید کننده انواع کاغذ (بسته بندی، بهداشتی، کاغذ دیواری) سال ۱۴۰۲ با تکیه بر اراده جوانان بومی کشور توانست کاغذ چاپ و تحریر داخلی را تولید و وارد بازار کند، اما در حال حاضر با مشکل تعطیلی روبرو شده است.

این در حالی است که با استقبال ناشران برای دریافت کاغذ این کارخانه، توزیع کاغذ دیبای شوشتر از پنجشنبه ششم مهر آغاز شده بود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.