یک پژوهشگر اجتماعی: ۶۵ درصد از جوانان در رفتارهای اجتماعی خود دچار جوزدگی می‌شوند

۲۷ آبان ،

1000.JPG

یک پژوهشگر و آسیب‌شناس علوم اجتماعی، گفت: با توجه به پژوهش‌های انجام شده ۶۵ درصد از جوانان در رفتارهای اجتماعی خود دچار سطحی از جوزدگی می‌شوند.

مجید ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار«جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: با توجه به پژوهش‌هایی که در استان‌های تهران (شهرک غرب، تهرانپارس و جنوب شهر)، اصفهان، شیراز و همین‌طور شهرهای ابهر و رودبار به عمل آمد، در جامعه آماری ۱۸۵۰ جوان در طیف سنی ۲۴-۱۷ سال به این نتیجه رسیدیم که ۶۵ درصد از جوانان در رفتارهای اجتماعی خود دچار جو زدگی می‌شوند.

وی در تعریف خود از جوزدگی عنوان کرد: جو زدگی از نگاه رفتارشناسی اجتماعی یعنی اقدام به رفتارهایی که در شرایط عادی مقدور نبوده و برای جلب توجه اطرافیان در جامعه انجام می‌شود.

این پژوهشگر و محقق علوم اجتماعی در مورد علل بروز رفتارهای جو زده و مخاطره‌آمیز در میان جوانان نیز، گفت: عدم تخلیه انرژی‌های موجود در جوانان از مجرای درست و منطقی، ضعف ارتباط والدین با فرزندان، گستردگی و افزایش بازی‌های رایانه‌ای، هجوم شبکه‌های ماهواره‌ای ویژه جوانان و نقصان یا ضعف در زمینه‌های تربیتی نوجوانان و جوانان سبب می‌شوند جوانان و نوجوانان در رفتارهای اجتماعی خود دچار جو زدگی شوند.

ابهری رانندگی‌های خطرناک، سرپیچی از مقررات رانندگی و ورزش پارکور را نمونه‌هایی از رفتارهای پرخطر اجتماعی در میان جوانان دانست.

این محقق و پژوهشگر اجتماعی در پایان در مورد راه‌های پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز و جو زده جوانان، اظهار کرد: باید نهادها و سازمان‌های متولی فرهنگی و اجتماعی با ایجاد مراکز و اماکن تفریحی، ورزشی و برگزاری مسابقات نشاط‌ آور توسط مدارس و دانشگاه‌ها و نیز تهیه فیلم و سریال‌های آموزشی در قالب گونه‌های اجتماعی و طنز در جهت بازگو کردن عواقب شوم رفتارهای جو زده تا حد قابل توجهی از آمار و خطرات ناشی از این رفتارها بکاهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.