۱۰ راه برای افزایش عمر باتری موبایل

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

فاوانیوز: تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که باتری گوشی در حال همه شدن است و امکان شارژ آن وجود ندارد؛ شما هم به شدت به گوشیتان نیاز دارید! در این گونه مواقع دانستن ترفندهایی که سبب افزایش عمر باتری گوشی می شوند بسیار مفید است.

ما در این مطلب به اختصار، ۱۰ ترفند ساده و کاربردی را برای افزایش میزان شارژدهی گوشی برای شما توضیح داده ایم.

● ویبره و زنگ گوشی را قطع نمایید

ویبره یا همان لرزش گوشی از جمله دشمنان باتری گوشی هاست. اگر در موقعیتی میباشید که بدون شنیدن زنگ موبایل و فقط از طریق نور گوشی متوجه تماس مخاطب می شوید، پس زنگ و ویبره را خاموش و غیر فعال نمایید تا باتری بیشتر عمر کند. کم نمودن صدا تا کمترین میزان نیز کمک کوچکی به ذخیره باتری می نماید. البته استفاده از زنگ های ساده که پیش فرض خود گوشی می باشند و به استفاده از پردازنده نیاز ندارند نیز کمک شایانی به حفظ باتری می نماید.

● از فلاش استفاده نکنید

سعی نمایید بسیار از فلاش دوربین موبایل ها استفاده نکنید زیرا این گجت کوچک، انرژی بسیاری لازم دارد و برای این منظور از باتری گوشی استفاده می نماید. به ویژه هنگام گرفتن چند عکس پشت سرهم، باتری بیشتری مصرف می گردد.

● میزان نور صفحه نمایش را کم نمایید

صفحه نمایش گوشی های هوشمند بزرگ می باشند و این مساله سبب مصرف بیشتر باتری می گردد. البته بعضی مدل های موجود در بازار حسگرهای تنظیم نور دارند. این حسگر به صورت خودکار در محیط های روشن، نور نمایشگر را کم و در محیط های تاریک آن را بسیار می نماید. اما در کل با کم نمودن نور صفحه نمایش و قرار دادن آن در کمترین میزان، می توان تا ۵۰ درصد انرژی را ذخیره و عمر باتری را بیشتر نمود. نمایشگر گوشی های تلفن همراه بعد از مدتی بی استفاده ماندن خاموش می شوند. این امر کمک بسیاری در افزایش میزان شارژدهی باتری می نماید. در نهایت کاربر می تواند با کم نمودن این وقت از طریق تنظیمات صفحه نمایش به کاهش مصرف باتری گوشی اش کمک کند.

● برنامه هایی که نیاز ندارید را غیرفعال نمایید

برنامه های کاربردی گوشی و نرم افزارهایی همچون بلوتوث، GPRS، وای فای و GPS جزو مصرف نماینده گان اصلی باتری به شمار می روند. این برنامه ها در حالت فعال حتی اگر استفاده نشوند، باز هم باتری مصرف می نمایند. شاید بتوان آنها را خورنده باتری دانست. به همین سبب برای ذخیره باتری و افزایش عمر آن بهتر است برنامه هایی که نیاز نداریم را غیرفعال کنیم.

● به جای تماس و ایمیل از پیام کوتاه استفاده نمایید

ارسال ایمیل ۲ تا ۴ برابر بیش از برقراری تماس انرژی مصرف می نماید. در مواقع ضروری که باتری نفس های آخرش را می کشد هرگز ایمیلی ارسال نکنید. به جای نوشتن و فرستادن نامه الکترونیک، با مخاطبتان تماس بگیرید. اگر کارتان طوری است که می توان پیام کوتاه فرستاد، بهتر است آن را اس ام اس نمایید. زیرا فقط نوشتن پیام کوتاه باتری مصرف می نماید و ارسال آن هیچ نیرویی نمی خواهد.

● صداهای غیرضروری را قطع نمایید

بیشتر گوشی ها صداهای کوتاهی برای فعالیت های خود دارند. به طور مثال، کلیدهای صفحه کلید یا کی پد هنگام تایپ صدا دارند یا خاموش و روشن شدن گوشی با موسیقی کوتاهی همراه می باشند. اینگونه صداها و موسیقی های غیرضروری نیز به اندازه خود سبب کاهش میزان شارژدهی باتری می باشند که با قطعشان می توان سبب عمر بیشتر باتری شد.

● فقط برای برقراری تماس از گوشی استفاده نمایید

بازی نمودن، تماشای ویدئو، تماشای عکس و بزرگ و کوچک نمودن آنها و استفاده از اینترنت و وب گردی، همه دشمنان باتری می باشند. پس هنگامی که در تلاش برای روشن نگه داشتن گوشی میباشید از هیچ کدام از این برنامه ها استفاده نکنید. بهتر است این جور مواقع از گوشی فقط برای برقراری تماس استفاده نمایید.

● اگر آنتن دهی ضعیف است گوشی را خاموش نمایید

جست وجو برای آنتن یکی از مواردی است که باتری بسیاری مصرف می نماید. به ویژه در مکان هایی که آنتن ضعیف است گوشی مدام به دنبال سیگنال می گردد و همین امر عمر آن را می کاهد. پس در مکان هایی که تحت پوشش شبکه موبایل نمی باشدند بهتر است گوشی خود را خاموش نمایید یا در حالت پرواز (Flight) بگذارید. مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نیز سبب فعالیت بیشتر گوشی و افزایش مصرف باتری می گردد زیرا تعداد کاربرانی که از یک دکل واحد استفاده می نمایند افزایش می یابد.

● از مرگ باتری جلوگیری نمایید

تا به حال برایتان پیش آمده که باتری موبایل چندسلول شارژ را نمایش می دهد اما ناگهان با یک تماس کوتاه گوشی خاموش شده و دستتان را در حنا گذاشته باشد! این یعنی باتری شما عمرش را نموده و به نوعی فاسد شده است. کاری برای چنین باتری هایی نمی توان انجام داد اما اگر باتری نو خریده اید، حتما توجه داشته باشید که پیش از خالی شدن همه باتری، آن را دوباره شارژ نکنید. این کار سبب می گردد سلول های آن به مرور بمیرند و عمر آن به مرور کاهش پیدا می نماید.

● از گرما دور نگه دارید

گرما دشمن درجه یک باتری گوشی تلفن همراه است. سعی نمایید تا حد امکان گوشی ای که باتری اش در حال همه شدن است را در محل های گرم مثل ماشینی که در آفتاب پارک شده است یا در دست و تماس با بدن نگه ندارید زیرا گرمای بدن نیز از عمر آن می کاهد. بهترین کار برای روشن نگه داشتن گوشی، قرار دادن آن در محلی بسیار خنک همچون یخچال است.

نقل از : مجله گزارش تفسیری بازار

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.