۱۰ شهری که در سال ۲۰۲۴ باید دید + عکس

گردآوری توسط گروه اخبار ممتازنیوز

 

01 [www.iranvij.ir]

همه شهرها در سراسر دنیا سال جدید را با جشنهای زیبایی آغاز کردند . اما شاید بهتر باشد که دقیق تر و بیشتر به سال جدید توجه کنیم. در ادامه لیست شهرهایی آورده شده که حتماّ در سال ۲۰۲۴ باید از آنجا دیدن کرد.


 
:: Taipei در تایوان

سال جدید چینی در بسیاری از شهرها جشن گرفته می شود. اما در پایتخت تایوان تا چشم کار می کند فستیوال های مختلفی برگزار می شود. تمام جزیره بخصوص شهر تایپی به شکل زیبا و مجللی تزئین شده است. سال جدید چینی که اتفاقاّ سال اسب هم نامگذاری شده با غذاهای بسیار خوشمزه، آتنش بازی ها و فستیوال فانوس های جادوئی آغاز شد.


 :: Chiang Mai در تایلند

این شهر که در شمال تایلند واقع شده است مدت طولانی است که بخاطر طبیعت زیبا، جاذبه های گردشگری فوق العاده، فیل ها و مارکت های غذاهای خوشمزه توجه بسیاری از توریستها و گردشگران را به خود جلب می کند. اما هفته اول فوریه، زمان بسیار خاصی در تایپی است. این زمان یعنی هفته اول فوریه تقریباّ انتهای زمستان و هوای سرد است. در این هفته فستیوال گل در تایپی برگزار می شود. همه اهالی Chiang Mai در طول برگزای فستیوال لباس های صورتی، سفید و زرد می پوشند.


 
:: New Orlean در آمریکا

طبیعت زیبا، موزیک و غذاهای خوشمزه همه از دلایلی هستند که شما را مجبور به بازدید از این شهر می کند. همه اینها را شما می توانید در مراسم Mardi Gras پیدا کنید. Mardi Gras کارناوالی است که هر ساله قبل از ماه روزه در New Orlean برگزار می شود. این کارناوال هر سال در ۴ مارس برگزار می شود و تماشاچیان بسیار زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این کارناوال به این شهر می آیند.


 :: ریودوژانیرو در برزیل

سواحل Copacabana و Ipanema در این شهر همیشه شلوغ است. اما این شهر کم کم دارد تغییر می کند و تبدیل به منطقه جدیدی می شود. مسئولان ریودوژانیرو مشغول آماده سازی این شهر برای مسابقات المپیک هستند. اما همان طور که می دانید امسال مسلبقات جام جهانی در کشور برزیل انجام خواهد شد. ۱۳ ژولای مسابقه فینال در استادیوم ریو برگزار خواهد شد.


 
:: Austin در آمریکا

شهرت این شهر به موسیقی ها و کلاب های این شهر است. فستیوال SXSW هر ساله در این شهر برگزار می شود. اویل ماه مارس، این شهر میزبان فستیوال فیلم، موزیک و کنسرتهای مختلف است. خلاصه این ماه، ماه شادی و خوشگذرانی در این شهر است.


 
:: Montreux در سوئیس

Montreux شهر بسیار زیبایی است که در کنار دریاچه Geneva قرار دارد. این شهر خانه بسیاری از افراد مشهور مثل Jean-Jacques Rousseau، Vladimir Nabokov و Freddy Mercury است. هر ساله، در طول ماه ژولای، فستیوال جاز Montreux، این شهر کوچک را تبدیل به بهشت روی زمین می کند.


 
:: گلاسکو در اسکاتلند

شما خیلی ریلکس و راحت می تونید در این شهر که پر از اسکاتلندی های روشن فکر است قدم بزنید و از طبیعت آن لذت ببرید. شهر گلاسکو برای طرفداران ورزشی مثل برزیل می ماند اما کمی آرامتر از برزیل. در اواخر ماه ژولای، بازی هایی با عنوان رفاه عمومی در این شهر برگزار می شود که این مسابقات بزرگترین مراسم ورزشی است که هر ساله در این شهر برگزار می شود.


 :: نیویورک در آمریکا

شاید سیب بزرگ (Big Apple) برای رفتن به نیویورک و دیدن آن کافی باشد. اما سپتامبر امسال نیویورک تلخ ترین دوران تاریخ خود را بخاطر افتتاح موزه یادبود ۱۱ سپتامبر پشت سر گذاشت.


 :: مکزیکو سیتی در مکزیک

پایتخت مکزیک شاید جزء یکی از شهرهایی باشد که بسیار فراتر از باورها رشد کرده باشد. روز آخر ماه اکتبر، مردم مکزیکو جشنی به نام جشن مرگ می گیرند. آنها، به سلامتی روح مردگان نوشیدنی می نوشند، غذاهای خوشمزه می خورند و رژه می روند. مکزیکو سیتی یکی از شهرهایی که به مردگان اهمیت زیادی می دهد.


 
:: ریگا در لاتویا

پایتخت لاتویا نه تنها یک شهر پر از گنجینه در اروپاست بلکه این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی در سال ۲۰۲۴ نامگذاری شده است. ریگا مدتهای زیادی است که از فرهنگ و هنر حمایت می کند و برای آن ارزش زیادی قائل است. شهردار ریگا برای حفظ فرهنگ این کشور کارهای زیادی انجام داده است.
 

منبع: ایران ممتاز- مریم تقی زاده


ایران‌ ممتاز – پایگاه خبری ایران ممتاز » مطالب برگزیده سایت
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.