۱۲ نکته جالب در مورد شرکت اپل

به گزارش سه نسل به نقل از یک پزشک ، بهنام محمدی: در طول سال‌ها، اپل محصولات فوق‌العاده ای را عرضه کرده، که امروزه برخی از آن ها جزو محبوب‌ترین کالاها هستند، ولی چند نکته درباره اپل وجود دارد که شما ممکن است ندانید! در اینجا لیستی از ۱۲ حقیقت ناشناخته درباره ی کمپانی محبوب «میوه‌ای»‌مان آورده می‌شود!

۱- امروزه اپل بزرگ‌ترین شرکت فناوری جهان است.

۲- در روزهای نخستین پیدایش اپل، استیو جابز و استیو وازنیاک، شریک سومی هم داشتند: رونالد وین. البته او در سال ۱۹۷۶ سهام ۱۰ درصدی خود را به قیمت ۸۰۰ دلار فروخت!

۳- نخستین آی‌پادی که اپل ساخت یک سورپرایز جالب داشت. با رفتن به منوی «درباره» دستگاه و فشردن و نگه داشتن دکمه مرکزی برای چند ثانیه، کاربران می توانستند بازی Breakout را بازی کنند؛ در حالی که به موسیقی گوش می‌دهند. این بازی قبلاً توسط خود استیو جابز و با کمک استیو وازنیاک ساخته شده بود، آن هم در زمانی که جابز در شرکت «آتاری» شاغل بود!

۴- با وجود کیفیت بالای محصولات اپل، سهم کامپیوترهای مکینتاش کمتر از ۱۰ درصد از بازار کامپیوترهای شخصی را شامل می‌شود.

۵- در سال ۲۰۱۱، سود اپل به ازای هر کدام از کارمندانش، برابر ۴۰۰۰۰۰ دلار بود.

۶- در سال ۱۹۹۴، اپل نخستین دوربین دیجیتال رنگی جهان را به تولید انبوه رساند. این دوربین که اسمش را «QuickTake» گذاشتند رزولوشنی کمتر از یک مگاپیکسل داشت، فاقد صفحه نمایش بود و تنها گنجایش ۸ عدد عکس را داشت! البته زمانی که استیو جابز در سال ۱۹۹۷ به اپل برگشت، خط تولید این محصول را منحل کرد.

۷- با وجود اینکه آیفون در سال ۲۰۰۷ عرضه شد، با این حال ۴۰ درصد از سود این کمپانی در سال ۲۰۱۱ را شامل می‌شد. در حال حاضر، بیش از سه چهارم درآمد اپل به خاطر محصولاتی است که در دهه اخیر پدید آورده و به بازار عرضه کرده است.

۸- استیو جابز پس از بازگشت به اپل به عنوان مدیر عامل، به مدت ۱۵ سال، سالانه فقط ۱ دلار حقوق دریافت می کرد. این به او اجازه داد تا در جهت منافع کمپانی، خودش را سازگار کند. با وجود این، جابز سرمایه ای بالغ بر ۷ میلیارد دلار داشت.

۹- پس از اینکه در اواخر دهه ی ۱۹۹۰، شرکت‌هایی همچون «ویستاپرینت»، تی‌شرت‌هایی با عکس ها و عناوین دلخواه را به بازار عرضه کردند، تا کنون بیش از ۱۰۰ تی‌شرت، با طرح‌های گوناگون برای طرفداران «مک» ارائه شده است.

۱۰- استیو جابز، معماری به نام I. M. Pei را استخدام کرد تا آپارتمانش در نیویورک را طراحی کند. اما بعداً آن را بدون اینکه حتی در آن زندگی کرده باشد، به «بونو» فروخت!

۱۱- در اواخر سال ۱۹۷۶ که جابز و وازنیاک سفارش ساخت تعدادی کامپیوتر «Apple I» را دریافت کرده و ناامیدانه نیازمند پول برای خرید قطعات مورد نیاز آن بودند، تصمیم گرفتند تمام وسایلشان را آب کنند! جابز، خودروی فولکس واگن دوست داشتنی‌اش را فروخت و وازنیاک هم ماشین حساب جیبی‌اش را. این ماشین حساب که یک «HP-65» بود، جزو نخستین ماشین حساب های قابل برنامه ریزی بود که ۵۰۰ دلار به فروش رفت.

اسیتو جابز در حال راندن یک موتورسیکلت BMW مدل ۱۹۶۶ در سال ۱۹۸۲ – این عکس در نشنال جئوگرافیک منتشر شده بود

۱۲- هرچند که اپل به خاطر موفقیت‌های بسیارش معروف شده، شکست‌های سنگین بی شماری را هم متحمل شده است – بعضی از این شکست‌ها تحت رهبری خود استیو جابز اتفاق افتادند. مثالی از این شکست‌ها، «Cube» می باشد که کامپیوتری بدون مانیتور بود. همچنین کامپیوتر جیبی «Newton» و کامپیوتر «Apple Lisa» مثال‌های دیگری از محصولات ناموفق اپل هستند که این دو در زمانی که جابز دوز از اپل بود، طراحی شده بودند.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.