۱۳ ترفند موفقیت میلیاردر معروف دنیا وارن بافت !

میلیاردر وارن بافتترفندهای موفقیت مشهورترین میلیارد دنیا وارن بافت
آقای وارن بافت (Warren Buffett) را برترین سرمایه گذار حال حاضر دنیا می دانند. توانایی های عجیب او در گزینیش سهام موفق ، این میلیاردر خود ساخته را در صدر بهترین سرمایه گذاران قرار داده. با این حال موفقیت او بیش از هر چیز ، ناشی از اعتقادش به توانایی های فردی خود و نیز سر پیچی از پیرویه روی از عموم است.
آقای بافت تنها در کمپانی هایی سرمایه گذاری می کند که به نظرش از معیارهای مشخصی دارا هستند. زمانی هم که شرایط طبق میلش پیش نرود یا منابع خارجی قواعد جدید ایی برای سرمایه گذاری پیشنهاد کنند ، اصلاً فشاری بر دوش خود حس نمی کند.
سیزده نکته از زبان وارن بافت که گاه چند خط و گاه تنها یک تک جمله هستند
نکته اول: در مراحل ضروری تلاش خود ، سر وقت حاضر شوید
زمانی در میانه یک تلاش قابل توجه هستید ، مراحلی هستند که عبور از آنها تعیین کننده است. وارن بافت که اینک ۸۲ ساله است ، در خصوص به دست آوردن یک کمک هزینه تحصیلی در دوران نوجوانی اش می گوید: من رفتم به آنجا و تنها شخصی بودم که سر وقت آمده بود. تعداد پروفسور آنجا بودند و مدام می خواستند که زیادتر صبر کنیم تا بقیه هم بیایند. من گفتم نه ،نه ، قرارمان ساعت ۳ بود. بنابراین بدون اینکه هیچ کاری بکنم ، کمک هزینه را بُردم.
نکته دوم: کار سخت و صادقانه ، درمان تمام مشکلات نیست
آقای بافت می گوید: سوارکارهای خوب روی اسب های خوب کارشان عالی است ، ولی روی اسبچه های چوبی نه! اساساً کار سخت و صادفانه تمام مشکلات را درمان نخواهد کرد بلکه مردم و شرایط اقتصادی هم نقش بزرگی در موفقیت کسب و کار ها دارند.
نکته سوم: قراردادهای کاری را طوری گزینیش کنید که انگار دارید پیروی همسر می گردید
نظر آقای بافت در این باره جالب است: در کاوش برای یک معامله ، ما همان روشی را به کار می بندیم که یک فرد در کاوشی همسر ممکن است استفاده کند. یعنی ارتباطی ایجاد می کنیم تا چیزی فعال ، جذاب ، و با ذهن باز را به دست بیاوریم ، نه اینکه بخواهیم خودمان را در تعجیل بیندازیم.


نکته چهارم: پیش بینی کنید که آینده چه شکلی خواهد داشت
و ولی در خصوص نگاه به آینده ، آقای بافت می گوید: من برای سرمایه گذاری پیروی کسب و کارهایی می گردم که بتوانم پیش بینی کنم ۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰ سال بعد ، چه شکلی خواهند داشت. این به مفهوم کاوش برای کسب و کارهایی است که در آینده ، عملکردی کما بیش نظیر آنچه امروز دارند داشته باشند ، با این استثنا که بزرگتر شده باشند و در سطح دنیای کار کنند.
بنابراین روی فقدان تغییر تمرکز می کنم. برای مثال زمانی به اینترنت نگاه می کنم ، تلاش می کنم و بالاخره هم تشخیص می دهم که به چه طریق فلان صنعت یا کمپانی می تواند توسط اینترنت تغییر کند یا صدمه ببیند ، و بعد ، از آن سرمایه گذاری اجتناب می کنم.
نکته پنجم: به افراد ، به چشم سرمایه نگاه کنید
و حالا اندرز آقای بافت برای دانشجویان رشته مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) را بخوانید: به هم کلاسی های تان نگاه کنید. یکی را که نجابت و منش او را دوست دارید برای خرید گزینیش کنید و یکی دیگر را که به نظرتان آدم جالبی نیست برای فروش. بعد این ویژگی های دخیل در تصمیم گیری را یادداشت کنید و خواهید دید که هیچ کدام ، مادرزادی نیستند بلکه در جریان زندگی به دست می آیند. پس آنها را بنویسید و پیروی کنید.
نکته ششم: تشخیص دهید که از چه شخصی خوش تان می آید و از چه شخصی بدتان
آقای بافت تقریباً در خصوص هر چیزی نظر منتخب خودش را دارد. تمام دارند. او می گوید: آدم یا أم هایی را که بیش از تمام تحسین می کنید گزینیش کرده و بعد بنویسید که به چه خاطر او آنها را ستایش می کنید. حق ندارید اسم خودتان رو توی این لیست بیاورید.
بعد از اینکه لیست را پر کردید فرد/افرادی را لیست کنید که صادقانه ، دو سنت هم برای شما نمی ارزند و ویژگی هایی را که منجر به شده از او/آنها رود گردان شوید را هم یادداشت کنید.
کیفیت های فرد/افرادی که تحسین می کنید ، با کمی ممارست می توانند مال شما شوند و اگر خوب ممارست کنید ، شکل دهنده عادت هایتان هم می شوند.
نکته هفتم: با افرادی کار کنید که برای شان احترام قائل هستید
آقای بافت با چه افرادی کار می کند: پیش آمده که من معاملاتی را لغو کنم ، فقط چون از افرادی که با انجام معامله مجبور به همکاری باهاشان می شدم ، خوشم نیامده بود. هیچ دلیلی هم برای خودنمایی نداشتم.
کار کردن با افرادی که منجر به می شوند زخم معده بگیرید ، به جرأت می گویم نظیر ازدواج کردن با پول و ثروت است. شاید تحت تمام شرایط کار اشتباهی است ، حالا اگر ثروتمند هم باشید که دیگر حماقت است.
نکته هشتم: وضعیت استخدام ، به سه ویژگی کلیدی افراد نگاه کنید
زیر دست یکی از ثروتمند ترین افراد دنیا ، چه کسانی کار می کنند؟ او ویژگی‌ها افراد مناسب برای استخدام را چنین بر می شمرد: یک بار شخصی گفت که در کاوش برای استخدام افراد ، پیروی سه کیفیت بگرد: صداقت ، آگاهی و انرژی. و اگر طرف اولی را نداشت ، آن دو تای دیگر تو را خواهد کشت.
نکته نهم: صبور باش
نظر آقای بافت در مورد صبر این است: فرقی نمی کند چقدر تلاش و استعداد وسط گذاشته باشی ، بعضی چیزها فقط زمان می خواهند. نمی شود که با باردار کردن ۹ زن ، ۱ ماهه بچه تولید کرد!
نکته دهم: با آدم هایی بچرخ که از خودت بهتر هستند
شخص آقای وارن بافت که چنین می کند: ارتباطاتی به وجود بیاور که در آنها ، اخلاق و رفتار افراد از خودت بهتر باشد و آن وقت به طور خودکار ، در همان مسیر خواهی افتاد.
نکته یازدهم: از اشتباهات خودت درس بگیر
من اشتباهات زیادی می کنم و در آینده هم اشتباهات زیادی خواهم کرد. این هم قسمتی از این بازی است. فقط باید اطمینان حاصل کنی که کارهای درست بر اشتباهات چیرگی دارند.
نکته دوازدهم: پژوهشها خود را انجام بده
ریسک ها از اینجا ناشی می شوند که نمیدانی دقیقا داری چه می کنی.
نکته سیزدهم: بدان که تغییر عادت ها سخت است
زنجیرهای عادات بسیار سبک تر از آن هستند که حس شوند و در عین حال ، بسیار سنگین تر از آن که به راحتی پاره شوند. در سن و سال من ، نمی شود عادت ها را تغییر داد. من گیر کرده ام. ولی شما ۲۰ سال بعد ، عادت هایی را خواهید داشت که امروز تصمیم گرفته اید در زندگی هر روز تان جاری کنید.

خواندن این مقالات هم پیشنهاد میشد

  • حداقل شرط لازم و ضروری برای موفقیت در کار و زندگی !
  • موفقیت در فروش در یک بازار کساد !
  • بوسیله فروشندگی میلیونر شوید
  • ۵ سئوال مهم برای مدیریت زمان بهتر
  • برای یک کسب و کار موفق به این هشت ویژگی نیاز دارید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.