۱۷۶ محصول کشاورزی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: سال گذشته صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیش از ۵.۵ هزار میلیارد غرامت به کشاورزان پرداخت کرده است.

۱۷۶ محصول کشاورزی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است

به گزارش ممتاز نیوز، عادل عبدایمانی در بازدید از مناطق سیل زده گرمی و انگوت، اظهار کرد: در دولت راهکاری جز پرداخت غرامت برای اراضی تحت پوشش بیمه وجود ندارد و بیمه عادلانه‌ترین و بهترین روش حمایتی از بخش کشاورزی است.

او ضرورت آگاه سازی جامعه بزرگ کشاورزان را در بهره مندی از مزایای صندوق و پوشش محصولات خود یادآور شد و اظهار کرد: دولت راهکاری جز پرداخت خسارت از طریق بیمه محصولات کشاورزی به زارعین در نظر نگرفته است.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: ۱۰۲ کشور دنیا از طریق صندوق بیمه خسارت کشاورزان را پرداخت می‌کنند و در کشور ما نیز بدون حمایت دولت این صندوق نمی‌تواند در ارائه خدمات رضایت کشاورزان را فراهم کند.

عبدایمانی افزود: ایران در پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی جز مناطق شاخص دنیا است که توانسته عملکرد مناسبی را در این حوزه به نمایش بگذارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۶ محصول با ۲۵۰ تنوع و آیتم تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی است و تلاش ما بر این است تا به عنوان صندوقی برتر و پیشرو بتوانیم رضایت کشاورزان و فعالان این حوزه را به دست آوریم.

عبدایمانی اضافه کرد: دولت به طور میانگین ۶۰ درصد پرداخت خسارت کشاورزان را از طریق حمایتی که از این صندوق انجام می‌دهد، بر عهده گرفته و در بخش زراعت گندم نیز ۸۳ درصد حق بیمه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

او سهم ناچیز پرداختی زارعین را یادآور شد و بیان کرد: حتی در بخش زراعت دیم با اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها بخشی از حق بیمه نیز از طریق ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت می‌شود.

عبدایمانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به ازای هر هکتار سال گذشته در دیم زار‌ها ۲.۵ میلیون تومان خسارت به کشاورزان و زارعین پرداخت شده که این میزان پرداختی‌ها نشان از افزایش تعهدات بیمه‌ای است.

او تصریح کرد: سال گذشته ۵.۵ همت در کشور از بابت خسارت وارده به کشاورزان غرامت پرداخت کردیم و امسال نیز سعی بر پرداخت خسارت در کوتاه‌ترین زمان است.

عبدایمانی گفت: ۱۱۳ میلیارد تومان در بخش زراعت دیم خسارت وارد شده که با ارزیابی‌های انجام شده فعالیت‌ها در حال انجام است تا ما بتوانیم بخشی از آن را جبران کنیم.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: در استان اردبیل در ماه‌های اخیر به ویژه در شهرستان‌های گرمی و انگوت بیشترین خسارت از سیل وارد شده که با ارزیابی نهایی پرداختی خسارت از طریق صندوق انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.