۲۰۳ هزار تن موز از باغات سیستان و بلوچستان برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۳ هزار و ۱۹۵ تن موز امسال از سطح بیش از سه هزار هکتار از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

۲۰۳ هزار تن موز از باغات سیستان و بلوچستان برداشت شد

به گزارش ممتاز نیوز، اردشیر شهرکی اظهارکرد: حدود هفت هزار و ۱۳۶ هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی ادامه داد: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیرکشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه تاکید کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های این سازمان توسعه باغات موز در راستای خودکفایی این محصول در کشور است که بطوریکه حدود پنج هزار هکتار جدید با مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور در حال راه‌اندازی است.

شهرکی گفت: چنانچه سطح موزستان های سیستان و بلوچستان به ۱۵ هزار هکتار یعنی ۲ برابر وضعیت کنونی افزایش یابد علاوه بر خودکفایی کشور زمینه برای صادرات این محصول نیز فراهم می شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.