۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۱۷۳ – ۱۷۴

۱۷۳:

موفقیتاستفاده از کدام استعاره برای شما مناسب است؟ شاید تمام استعاره ها در زمان های مختلف، مفید باشند. گاهی لازم است زندگی را مثل یک بازی بدانید تا چشم اندازتان نسبت به آن شادی بخش تر شود. زمانی نیاز است زندگی را همچون سفری مقدس بپندارید. طوری که هر موهبتی را در آن، نظیر خانواده، دوستان و فرصت ها را به فال نیک گرفته و شکر گزارش باشید. گاهی لازم است زندگی را فقط نوعی آزمون یا چالش قلمداد کنید، به ویژه در موقعیتی که هیچ معنای مثبتی در آن یافت نمی شود. اگر راهی متفاوت را در بیان زندگی انتخاب کنید، به طور غیر ارادی نحوه ی تفکر، احساس و رفتارتان نسبت به موقعیت های جدید تفاوت می کند.

از چه استعاره های مثبت دیگری می توانید استفاده کنید که معنای واقعی زندگی را بیان نماید؟

۱۷۴:

اگر کنار آمدن با چالش های متعدد را به جای تلاش برای بیرون نگه داشتن سر خود از آب به بالا رفتن از نردبان موفقیت تشبیه می کردید، میزان فشار عصبی تان چه تغییری می کرد؟ اگر به جای خرمن کوبیدن از قایق رانی با قایق بادی صحبت کنید، احساس متفاوتی نخواهید داشت؟ اگر به جای خزیدن از پرواز کردن صحبت کنید، درک شما از زمان تغییر نمی کند؟ مطمئنا تغییر می کند!

برای توصیف آنچه روزمره انجام می دهید، از چه استعاره هایی استفاده می کنید؟ آن ها چه حسی به شما القا می کنند؟ از چه استعاره های تازه ای می توانید استفاده کنید که موثرتر باشند و زندگی تان را لذت بخش تر کنند؟

برگرفته از: کتاب ۳۶۵ گام بلند موفقیت – آنتونی رابینز – انتشارات دویار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.