۴۲میلیارد ارز در اختیار بانک​های خصوصی، اعتراض به تغییر استاندارن، گل به خودی زدن و زاینده رودی که مرد/انتقادات نمایندگان به دولت

به گزارش خبرآنلاین، عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل در تذکری با بیان اینکه بانک مرکزی ۴۲ میلیارد دلار ارز در اختیار ۱۸ بانک خصوصی و دولتی گذاشته ولی بانک​ها گزارشی در خصوص نحوه هزینه کرد آنها تاکنون ارائه نداده​اند، گفت: بانک مرکزی و مجلس باید در این باره پاسخ بخواهند و اجازه ندهند بانک​ها به راحتی از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کنند.

وی تصریح کرد: اینکه تصور شود نمایندگان دست روی دست می گذارند محال است. ۴۲ میلیارد پول کمی نیست و قطعا مجلس پیگیر این موضوع خواهد بود.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم هم در تذکر دیگری به تغییر استاندار قم اشاره کرد و با انتقاد از این تغییر افزود: تغییر استاندار بدون اطلاع نمایندگان قم انجام گرفت. وی با دعوت مردم قم به خویشتنداری کنند و ابراز امیدواری از اینکه استاندار جدید بتواند مشکلات قم را حل کند، گفت: متاسفانه این تغییر بدون اطلاع مجمع نمایندگان قم انجام گرفته و ما به این جابجایی اعتراض داریم.

وی با بیان اینکه جابجایی استانداران حق مسلم دولت است، توضیح داد: تغییر استانداری که کار را به نحو احسن انجام می داد و با درک مسائل و مشکلات قم عاملی در جهت انجام پروژه های عمرانی شده بود، نیازی به تغییر نداشت.

نادرقاضی​پور نماینده ارومیه هم از سوی کلیه نمایندگان آذربایجان خواستار توجه به وضعیت دریاچه ارومیه شد و گفت که در اینباره به رئیس​جمهور تذکر می​دهند.

علی​اکبرآقایی نماینده سلماس نیز در نطق خود با اشاره به اینکه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا ۳۱ بازارچه​ای که ازمصوبه​های هیات دولت بوده را با اخذ مصوبه دیگری از دولت، غیر قانونی اعلام کرده و مصوبه مشترک ایران و ترکیه از سال ۸۳ تا کنون برای یک بازار مرزی مشترک اجرایی نشده است؛ گفت: افتتاح بازارچه مرزی کاپی کوی که خواست ترکیه بود بدون بازگشایی بازارچه های سلماس و غیره مصداق گل به خود زدن است.

وی با انتقاد به مدیریت استان، ادامه داد: امنیتی اعلام کردن فضای سلماس در انتخابات عمل به نصایح رهبری است؟ این همه تغییر در مدیریت سیاسی استان از چه رو است؟ آقایی در پایان گفت: مردم شریف سلماس عذرمن را در ناتوانی و ضعف مدیریت استان بپذیرید.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان هم در نطق خود خطاب به نامجو وزیر نیرو گفت: چرا منابع آب در استان اصفهان مدیریت نمی شود و چرا پروژه های آبرسانی ۲۰ سال زمان می برد و چرا همزمان با فرا رسیدن فصل گرما زاینده رود را بر روی مردم منطقه بستید؟! وی با بیان اینکه «زنده رود، مرد» از بس که بی تدبیری است، اعلام کرد: از وزیر نیرو و سایر همکارانش می خواهم رفتاری در شأن مردم این منطقه داشته باشند.

عباس پاپی زاده نماینده دزفول هم در نطق خود با انتقاد از آمارهای ارائه شده از سوی وزیر کشاورزی در مجلس پرداخت و خواستار ارستی آزمایی اظهارات خلیلیان شد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.