۴ غذای خوشمزه با گوشت ماهی

از آنجا که گوشت چرخ کرده ماهی جزو محصولات غذایی تازه وارد به بازار است، شاید خیلی ها ندانند چطور می توان از آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده کرد یا چه غذاهای جدیدی را می توان با آن درست کرد به همین دلیل در این بخش نگاهی می اندازیم به طرز تهیه ۴ غذای پیشنهادی با گوشت چرخ کرده ماهی.

۱. ساندویچ ماهی

مواد لازم برای ۴ نفر: ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده ماهی، ۲ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی، ۲ لیوان نعناع و جعفری تازه و خردشده، ۲ عدد هویج نیم پز، نصف لیوان ذرت بخارپز، ۲۰۰ گرم پنیر خامه ای، ۱ عدد پیاز خام متوسط، ۴ عدد نان ساندویچی متوسط، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به میزان دلخواه.

طرز تهیه: ابتدا گوشت چرخ کرده ماهی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی، نمک، پودر سیر و فلفل کمی تفت دهید. سپس به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درِ ظرف را ببندید تا گوشت ماهی خوب پخته شود. در طول این مدت می توانید پنیر خامه ای را با ذرت، پیاز خام و هویج های نگینی شده، نعناع و جعفری خرد شده ترکیب و سس یک دستی تهیه کنید. حالا نان های ساندویچی را باز کنید و یکی دو قاشق از این سس داخل هر یک از آنها بمالید. در نهایت هم گوشت چرخ کرده ماهی که آن را پخته و طعم دار کرده اید، به مواد داخل ساندویچتان اضافه کنید. این ساندویچ می تواند گرم یا سرد، سرو شود. در صورت تمایل می توانید کمی آبلیموی تازه هم به ساندویچتان بزنید.

۲. اسنک ماهی

مواد لازم برای ۲ نفر: ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده ماهی، ۱ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی، ۲۰۰ گرم قارچ تازه ورقه شده، ۸ عدد نان تست، ۴ ورق پنیرپیتزا، ۱ قاشق غذاخوری پودر آویشن، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به میزان دلخواه.

طرز تهیه: ابتدا گوشت چرخ کرده ماهی را با نمک، پودر سیر و فلفل سیاه کمی تفت دهید و حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید گوشت ماهی خوب پخته شود. پس از پختن گوشت ماهی، ۴ عدد از نان های تست را داخل یک سینی بگذارید و روی هر کدام از آنها کمی پودر آویشن بپاشید و یک عدد پنیر پیتزای ورقه ای هم روی هر کدام از آنها قرار دهید. حالا حدود ۲ قاشق غذاخوری گوشت ماهی چرخ کرده روی هر نان بریزید و چند ورق قارچ روی ماهی چرخ کرده بچینید؛ در نهایت هم دوباره کمی پودر آویشن روی قارچ ها بپاشید و نان تست دیگر را روی تمام این مواد قرار دهید و ساندویچ ها را برای آماده شدن داخل ساندویچ ساز بگذارید. اگر ساندویچ ساز ندارید، می توانید نان های تست را ۱ تا ۲ دقیقه داخل فر قرار دهید تا هم ساندویچ تردتری داشته باشید و هم پنیرپیتزا وقت کافی برای ذوب شدن داشته باشد. بهتر است اسنک ماهی به صورت گرم سرو شود.

۳. کتلت ماهی

مواد لازم برای ۴ نفر: ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده ماهی، ۱ لیوان جعفری تازه و خرد شده، ۲ حبه سیر رنده شده، ۱ عدد سیب زمینی متوسط پخته و رنده شده، ۱ عدد سیب زمینی متوسط خام و رنده شده، یک عدد تخم مرغ خام، ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی، نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه.

طرز تهیه: تمام این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و خیلی خوب ورز دهید. مایه به دست آمده را به شکل کتلت درست و داخل روغن سرخ کنید. حتما از روغن های مخصوص سرخ کردن برای این کار استفاده کنید. از آنجا که گوشت ماهی به سرعت پخته می شود، نیازی به حرارت دادن زیاد نیست بنابراین می توانید شعله گاز را کم کنید و درِ ظرفتان را پس از چیدن کتلت های ماهی درون آن ۱۰ دقیقه ببندید و سپس از یک غذای خوشمزه و جدید لذت ببرید. می توانید این کتلت ها را با نان یا برنج میل کنید.

۴. ماکارونی با سس ماهی

مواد لازم برای ۵ نفر: ۱ بسته ماکارونی ۵۰۰ گرمی، ۳۵۰ گرم گوشت چرخ کرده ماهی، ۲ قاشق غذاخوری پودر آویشن، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، نصف لیوان جعفری تازه خرد شده، ۱ عدد پیاز بزرگ سرخ شده، ۲ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی، نمک و فلفل سیاه و پودر سیر به میزان دلخواه.

طرز تهیه: ابتدا گوشت چرخ کرده ماهی را با نمک، فلفل، پودر سیر، پیاز سرخ شده و ۲ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید. سپس رب را به این مواد اضافه کنید و آن را هم ۳۰ ثانیه تفت دهید. پس از افزودن یک پنجم لیوان آب جوش به این مواد و نرم کردن آن، شعله را خاموش کنید و پودر آویشن، جعفری تازه و آبلیمو را به مایه ماکارونی خود بیفزایید. حالا اگر ماکارونی را هم پخته و آبکش کرده اید، می توانید این سس ماهی را روی آن بریزید و غذا را سرو کنید. فقط اگر نمی خواهید ماکارونی را دم کنید، مایه ماکارونی را حداقل ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا گوشت ماهی خوب پخته شود.
        
    
    
سارا مفید     
روزنامه سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.