۸نکته درباره چیدمان آشپزخانه

۲۱ آبان ،

۱) هنگام چیدمان آشپزخانه به دسترسی آسان توجه داشته باشید. وسایلی که بسیار از آنها استفاده می کنید روی کابینت و در دسترس قرار دهید.
۲) بهتر است قسمت ها ی پایینی که برای نگهداری وسایل از آنها استفاده می گردد به شکل کشو باشد. کشو به راحتی خارج می آید و دسترسی را آسان می کند. به این روش لازم نیست برای برداشتن وسایلی که عقب تر می باشند سایر وسایل را بردارید و داخل کابینت خم شوید.
۳) با نصب طبقات چرخان در کابینت های بالایی دسترسی به وسایل را آسان تر کنید.
۴) هرچند در نگهداری وسایل در آشپزخانه بیشتر به میزان استفاده از آنها توجه می گردد اما وزن وسایل هم باید مورد توجه قرار بگیرد. وسایل سنگین را در ارتفاع بین شانه تا ران قرار دهید. قرار دادن این وسایل بالاتر و پایین تر از این سطوح فشار بسیاری به بدنتان وارد می کند. وسایلی با وزن متوسط را یک قفسه بالاتر یا پایین تر از وسایل سنگین و در ارتفاعی بالاتر از چشم و پایین تر از زانو قرار ندهید. اجسام سبک مانند قوطی حبوبات و غلات را جایی که دسترسی به آنها راحت باشد، قرار دهید.
۵) وسایل را طوری بچینید که فضای کافی برای کار داشته باشید.
۶) کنار اجاق گاز فضایی برای قرار دادن ظروف و مواد غذایی که هنگام آشپزی به آنها نیاز دارید در نظر بگیرید. بهتر است این فضا را در دوجهت نظر بگیرید تا تنها به یک سمت چرخش نداشته باشید. اگر چپ دست میباشید وسایل را در جهتی که راحت تر با آن کار می کنید، قرار دهید.
۷) مایکروفر را در ارتفاع مناسب برای همه اشخاص خانه قرار دهید تا برداشتن و گذاشتن ظروف داغ در آن راحت باشد.
۸) اگر قد بلند میباشید بهتر است از ماشین ظرفشویی رومیزی استفاده کنید تا هنگام برداشتن و گذاشتن ظروف مجبور به خم شدن نشوید.

روزنامه سلامت

ممتازنیوز – دکوراسیون
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.