۹ سد کشور سرریز شد

۱۶خردادماه،

در پایان هفته قبل، ۹ سد در حال سرریز در کشور گزارش شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، در هفته قبل ۹ سد ازجمله سدهای بوکان، نهند، بارون، گلپایگان، کزنار و بافت در حال سرریز گزارش شده اند. هم اکنون ۲۹ سد کشور ازجمله سدهای لار، خدا آفرین، سیمره، سیوند، ۱۵ خرداد و ملاصدرا کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین ۲۶ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۲۰ درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه می باشند که سدهای سفیدرود، لار، طالقان، ساوه، اکباتان، آبشینه، چاه نیمه ۴، دوستی، خداآفرین و سیمره از آن جمله محسوب می شوند.
در پایان هفته قبل ۳۱ سد ازجمله کوثر، شیرین دره، دز، کارون ۳ و ۴، حسنلو، دولت آباد، مهاباد، لتیان، شهید عباسپور و کرج افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.
به گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۳۷ سد کشور در زمان حاضر از افزایش ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار می باشند که سدهای کرخه، دز، کارون ۳ و ۴، کوثر، استقلال، پیشین، جگین و ۱۵ خرداد از آن جمله محسوب می شوند.
همچنین ۵۲ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۴۶ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان هفته قبل متعلق به سدهای استان خوزستان است.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.