۱۰میلیون یمنی گرسنه می‌خوابند

جام جم آنلاین: سخنگوی برنامه جهانی غذا درباره خطرات گرسنگی در یمن، با توجه به ادامه بی ثباتی این کشور و افزایش جهانی قیمت غذا، هشدار داد و گفت:در یمن ۱۰ میلیون نفر هر شب گرسنه می خوابند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، “باری کیم” گفت: یمن به دلیل کم بودن اراضی قابل کشت، نیازمند آن است که بیشتر نیازهای غذایی خود را وارد کند، و این درحالی است که قیمت جهانی غذا و سوخت افزایش یافته است.

وی افزود: در یمن پنج میلیون نفر، یا ۲۲ درصد از ساکنان نمی توانند برای خودشان غذا تهیه کنند و یا به اندازه کافی غذا خریداری کنند.

کیم ادامه داد: اکثر مردم یمن کارگرانی هستند که زمین ندارند، به همین دلیل آنها غذای خودشان را کشت نمی کنند و همچنین نمی توانند غذای مورد نیاز خود را به دلیل گرانی، بخرند.

کیم هشدار داد: پنج میلیون نفر دیگر نیز در یمن به دلیل افزایش قیمت غذا متضرر می شوند؛ آنها در حاشیه نابودی امنیت غذایی هستند؛ بنابراین در یمن ۱۰ میلیون نفر هر شب گرسنه می خوابند.

کیم خاطرنشان کرد: علاوه بر نبود امنیت غذایی، این کشور شاهد مشکلاتی مانند بی ثباتی سیاسی، درگیری ها، اقدامات تروریستی، و مهاجرت گسترده ساکنان است.

سخنگوی برنامه جهانی غذا تأکید کرد: ۱۳ درصد از کودکان یمنی به شدت از سوء تغذیه رنج می برند، که این امر یمن را در جایگاه سومین کشور در جهان از نظر سوء تغذیه کودکان قرار می دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.