۱۰ درصد کاربران در فیسبوک جعلی هستند

فیسبوک تخمین زده است که ۴٫۸ درصد از حساب های کاربری تکراری و ۴٫۲ دزصد از حساب های کاربری جعلی است.

به گزارش خبرنگار فناوری ازاطلاعات باشگاه خبرنگاران بنابه اطلاعات منتشر شده در cnet هفته ی گذشته فیسبوک با انتشار آمار خود که از سه ماه اول سال به دست آمده بود مشخص کرد که ۹۵۵ میلیون کاربر رایانه های شخصی و ۵۴۳ میلیون کاربر تلفن همراه دارد.

غول شبکه های اجتماعی همچنین بیان کرد که حدود ده درصد کاربران جعلی یا تکراری هستند که تقریبا برابر با ۱۰۲ ملیون حساب کاربری جعلی می شود .

اما حالا دو سوال مهم پیش می آید که چگونه فیسبوک اجازه ی این تعداد عضویت را داده است و با وجود این تعداد حساب کاربری جعلی امنیت مابقی کابران واقعی چگونه تضمین می شود ؟

 فیسبوک در ماه مارس گفته بود که حدود ۵ تا ۶ درصد حساب های کاربری جعلی است که تنها پس از چند ماه ۵ درصد حساب جعلی به آن اضافه شده است .

امروزه اخبار تلخ در پیرامون فیسبوک افزایش پیدا کرده است از کاهش سهام و وارد شدن ضرر مالی شدید به سازندگان و سرمایه گذاران فیسبوک تا انصراف از عضویت در این سایت توسط مردم کشوری که به علاقه مندی به فیسبوک شهره هستد .

حال باید دید که مابقی کاربران فیسبوک هنوز هم با همان علاقه ی پیشین به انجام فعالیت در آن می پردازند یا از آن انصراف داده و به سایر شبکه های اجتماعی می پیوندند یا به صورت کلی از هر آن چه شبکه ی اجتماعی است فراری می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.