۱۰ اتومبیل تکرار نشدنی تاریخ رالی+تصاویر

۱۳م دیماه ،

ماشینی که قهرمان مسابقات رالی می‌شود و راننده‌ای که هدایت آن را به عهده دارد، شایسته جاودانه شدن می باشند. همین شعار، فلسلفه تولید محدود بعضی ماشین‌های خاص در دنیای رالی است.

ممتازنیوز: شرکت‌های اتومبیل سازی بعد از موفقیت یکی از محصولات خود در مسابقات مهم جهانی، معمولا تعداد محدودی از همان ماشین را برای استفاده اشخاصی خاص و به صورت سفارشی می‌سازند. ۱۰ اتومبیل معروف مسابقات رالی قهرمانی جهان به شرح زیر می باشند:

پورشه ۹۱۱ کاررا:

به سختی می‌توان این مدل را محدود یا سفارشی نامید ولی نام پورشه کاررا متعلق به خودروسازی است که در رالی شهرت بسیاری دارد. این ماشین در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۴ یکه تاز رالی معروف مکزیک بود.

یکه تاز رالی معروف مکزیک در دهه ۵۰

فورد اسکورت – مکزیک:

یکی از مدل‌های اصیل رالی در دهه ۷۰که توسط شرکت فورد در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۵ ساخته شد. این ماشین توسط هانو میکولا در سال ۱۹۷۰ قهرمان رالی لندن – مکزیک شد.

یکی از مدل‌های اصیل رالی در دهه ۷۰

 تویوتا سلیکا – کارلوس ساینز:

تویوتای اختصاصی کارلوس ساینز در سال ۱۹۹۲ رونمایی و برای تقدیر از این قهرمان اسپانیایی به نام او نامگذاری شد. ساینز در سال‌های ۹۰ و ۹۲ به مقام اول رالی قهرمانی جهان رسید. این ماشین از نظر بدنه و قدرت موتور، بالاتر از سایر مدل‌های استاندارد زمان خود بود.

تویوتای اختصاصی کارلوس ساینز در سال ۱۹۹۲

سوبارو ایمپرزا – مک ری:

فقط ۲۰۰ عدد از این مدل در سال ۱۹۹۵ ساخته شد و به نام کالین مک ری، قهرمان انگلیسی رالی قهرمانی جهان، نامگذاری شد. رنگ این ماشین، آبی براق بود و داخل آن هم مثل سایر اتومبیل‌های رالی درست شده بود.

فقط ۲۰۰ عدد از این مدل در سال ۱۹۹۵ ساخته شد

سوبارو ایمپرزا – RB5:

یک مدل دیگر از شرکت سوبارو که در سال ۱۹۹۹ به تعداد ۴۴۴ عدد ساخته شد. در این سال، ریچارد برنز راننده انگلیسی رالی به تیم سوبارو پیوست و این ماشین نقره‌ای رنگ، مخصوص او و با شماره پنج ساخته شد. ریچارد برنز در سال ۲۰۰۱ به مقام قهرمانی جهان رسید.

۴۴۴ عدد از این ماشین به نام راننده انگلیسی تیم سوبارو ساخته شد

پژو ۲۰۶ جی تی:

شرکت پژو مدل  ۲۰۶ جی تی خود را برای این تولید کرد که به آن احتیاج داشت. این خودرو ساز فرانسوی برای اینکه ماشینش بتواند در مسابقاتی که فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برگزار می‌کند، شرکت کند باید طول سپرهای ۲۰۶ را طولانی‌تر می‌کرد و به این ترتیب ۲۰۶ جی تی بوجود آمد. مارکوس گرونهولم در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ با ۲۰۶ به مقام قهرمانی جهان رسید. بعد از این بود که شرکت پژو تعداد ۴۰۰۰ عدد از این ماشین را با موتور ۲ لیتری که ۱۳۷ اسب، قدرت داشت به بازار فرستاد.

گرونهولم در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ با ۲۰۶ به مقام قهرمانی جهان رسید

میتسوبیشی لنسر- تامی ماکینن:

تامی ماکینن، راننده فنلاندی تیم میتسوبیشی، چهار بار با لنسر ایوولوشن در رالی قهرمانی جهان اول شد تا میتسوبیشی بالاخره یک مدل اختصاصی برای او تولید کرد. درست از این تاریخ به بعد بود که میتسوبیشی افت کرد و دیگر قهرمان نشد.

لنسر اختصاصی تامی ماکینن

رنو کلیو – رانیوتی:

شرکت فرانسوی رنو، مدت بسیاری بعد از بازنشستگی ژان رانیوتی، یک ماشین اختصاصی به یاد او ساخت. فقط ۳۰۰ عدد از این ماشین توسط رنو ساخته شد. رانیوتی در دهه ۸۰ برای تیم رنو در مسابقات رالی شرکت می‌کرد.

۳۰۰ عدد از این ماشین توسط رنو ساخته شد

سیتروئن C4 – سباستین لوب:

این ماشین باید ساخته می‌شد و در سال ۲۰۰۹ بالاخره این اتفاق افتاد. اگرچه شرکت سیتروئن، این ماشین را برای مصرف عموم و ساده‌تر از مدل مسابقه ساخت اما لذت دیدن امضای سباستین لوب، قهرمان ۹ دوره متوالی رالی قهرمانی جهان، روی در ماشین، چیزی نیست که بتوان از کنارش به سادگی گذشت.

این ماشین با امضای سباستین لوب به مشتریان فروخته می‌شود

اشکودا فابیا – مونت کارلو:

سال قبل شرکت اشکودا به مناسبت صدمین سال برگزاری رالی مونت کارلو، تعداد محدودی از این مدل را با موتور ۱۶۰۰ سی سی دیزل، تولید کرد.

این ماشین به مناسبت صدمین سال برگزاری رالی مونت کارلو ساخته شد

باشگاه خبرنگاران


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.