۱۰ مجلس تعزیه به تئاترشهر می‌آید/حرکت به سوی تشکیل گروه ملی

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت الاسلام رحیم جعفری از اجرای ۱۰ مجلس تعزیه در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام رحیم جعفری در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین بیان کرد: در راستای توسعه و تعمیق هنر مقدس تعزیه به عنوان نگین هنرایران اجراهای تعزیه را در طول سال برنامه ریزی کرده ایم.

جعفری ادامه داد: اهمیت هنرتعزیه در دو مناسبت بزرگ و مهم در طول سال محرم، صفر و ماه مبارک رمضان یعنی حماسه عاشورا و شهادت حضرت علی (ع) مشخص می‎شود.

مدیر دفتر تعزیه مرکز هنرهای نمایشی عنوان کرد: در واقع اجراهای مناسبتی را در این روزها در سرتا سر کشور توسط گروه‌های حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای خواهیم داشت، که این گروه‌ها با برنامه ریزی قبلی به اجرای تعزیه در شهر خود می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در دفتر تعزیه مرکز هنرهای نمایشی با برنامه‌ریزی ۱۰ مجلس مهم تعزیه به همین مناسبت در محوطه مجموعه تئاترشهر از ۱۴ رمضان اجرا می‌شود.

جعفری بیان کرد: جنگ بربرها، فتاح و اشکبوس اجرا توسط گروه تعزیه شب دهم به سرپرستی علاء الدین قاسمی، تعزیه جنگ خندق، جوانمرد قصاب، شهادت حضرت علی (ع)، مالک اشتر اجرا توسط گروه تعزیه سیداشهدا به سرپرستی احمد عزیزی، تعزیه حمزه سید الشهدا اجرا توسط گروه جمال قاسمی از جمله این مجالس تعزیه است.

وی عنوان کرد: گرامیداشت این روزها با نگاه هنری و همچنین حرکت به سوی تشکیل گروه ملی تعزیه از مهمترین اهداف ما در دفتر تعزیه است. تا گروه‌ها تعزیه با این اجراها شناسایی و بعد ساماندهی شوند و بتوانیم در صورت نیاز اعزام گروه به خارج از کشور را داشته باشیم.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.