۱۰ میلیون بدافزار تازه، تنها برای یکسال

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی نتایج بررسی های خود در خصوص بدافزارهای کشف شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ میلادی را منتشر کردند. براساس آنچه از این تحقیقات بر می آید، رکوردی تازه در سال ۲۰۲۴ به ثبت رسیده است: بیش از ۱۰ میلیون گونه‌ی تازه از بدافزارها، در سال ۲۰۲۴ میلادی کشف و شناسایی شده است.
 
در حقیقت، تعداد انواع نرم افزارهای مخرب کاملاً تازه در طول ۹ ماهه سال ۲۰۲۴، با تعداد کل بدافزارهای در گردش سال ۲۰۱۲ برابری می کند.
براساس نتایج این تحقیقات، خطرات این بدافزارها بسیار بالا و میزان گستره آنها به پهنای سراسر جهان اعلام شده است. به عنوان مثال یکی از قابل توجه ترین نوع از این بدافزارها، بدافزار Cryptolocker از خانواده بدافزارهای کلاهبردار و اخاذ است. همچنین تعداد آن دسته از حملات که از تکنیک های DNS بهره برده اند به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. بطوریکه چندین وب پایگاه اینترنتی بزرگ میزبانی در مالزی از جمله پایگاه اینترنتی های محلی شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت و کسپرسکی قربانی این نوع از حملات شده اند.
محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی همچنین به افزایش تعداد حملات به گوشی های هوشمند تلفن همراه و تبلت ها اشاره کرده و سیستم عامل اندروید را آسیب پذیرترین سیستم عامل در بین انواع سیستم عامل های همراه معرفی می کند. 
 
آمار بدافزار ها در سه ماهه سوم
بار دیگر تروجان ها در این رتبه بندی، مقام اول را کسب کردند. بر همین اساس ۷۶ درصد از مجموع بدافزارها را تروجان ها، ۱۳ درصد را کرم ها ۹ درصد را ویروس ها و ۲ درصد را بدافزارهای جاسوسی تشکیل می دهند. محققان امنیتی پاندا سکیوریتی از این رو به این نتیجه رسیده اند که اولین سلاح انتخابی نویسندگان بدافزار، تروجان ها می باشند. 
 
توزیع جغرافیایی آلودگی‌ها
براساس آمار به دست آمده از تحقیقات آزمایشگاه پاندا سکیوریتی، آمریکای لاتین بیشترین آسیب را از سوی بدافزارها دریافت کرده است. بعد از آن، چین، ترکیه و پرو به ترتیب سه کشور آلوده در ابتدای فهرست آلوده ترین ها می باشند. در حالیکه کشورهای هلند و آلمان در قاره اروپا و کشور استرالیا کم ترین میزان آلودگی را در طول سال ۲۰۲۴ به نام خود به ثبت رسانده اند. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.