۱۰ نشانه اصلی بارداری

۱۹م اسفند ،

برترین مجله اینترنتی ایران

آیا باردار میباشید؟ بعضی نشانه ها همچون عقب انداختن پریود تا یک یا دو هفته، نشان دهنده بارداری زنان می باشند. از هر ۱۰ خانم، ۷ نفر از آنها در ۶ هفتگی نشانه های بارداری را از خود بروز می دهند.

اگر پیگیر تاریخ پریود خود نیستید یا قاعدگی بی نظمی دارید که هر ماه تغییر می کند، نمی توانید در تاریخی مشخص منتظر آغاز دوره قاعدگی باشید. اما اگر هر کدام از نشانه های زیر را داشتید – البته نه همه خانم ها، بلکه بیشتر آنها – و متوجه شدید پریود هم نشده اید، ممکن است باردار باشید. برای اطمینان می توانید از تست های خانگی برای تشخیص بارداری استفاده کنید.

10 نشانه اینکه شما باردار میباشید

۱۰٫ بیزاری از غذا

اگر تازه باردار شده باشید، بعید نیست از بوی قرمه سبزی یا قهوه حالتان بد شود و بعضی از رایحه ها منجر به حالت تهوع شما بشوند. با اینکه به طور صددرصد تایید نشده است، اما این روند احتمالا عوارض افزایش هورمون استروژن در بدن است. ممکن است در این دوران متوجه شوید دیگر به غذاهایی که تاکنون عاشق آنها بوده اید، علاقه ای ندارید.

۹٫ تغییر حالت های روحی

در دوران بارداری بسیار نرمال و طبیعی است که تعادل احساسی نداشته باشید و بسیار زود تغییر حالت دهید. سبب آن تغییر هورمون های بدن و تاثیر آنها روی سیستم عصبی است. هر فردی واکنش متفاوتی به این موضوع دارد. بعضی از زنان باردار دچار افزیش احساسات – خوب یا بد – می شوند و بعضی دیگر افسرده یا مضطرب می شوند. 

نکته: اگر احساس غمگینی یا ناامیدی می کنید و از عهده مسوولیت های روزانه خود بر نمی آیید یا تفکرات خودکشی در سر می پرورانید، حتما به مشاور و روانشناس  مراجعه کنید تا درمان درست را به شما ارایه دهد.

۸٫ باد کردن شکم

تغییرات هورمونی در ابتدای دوران بارداری سبب می گردد تا احساس کنید شکم شما باد کرده است – درست همچون اتفاقی که پیش از پریود برای بعضی خانم ها پیش می آید. به همین سبب ممکن است احساس کنید لباس هایتان در ناحیه کمر برایتان تنگ شده است. این اتفاق وقتی هنوز رحم شما بسیار کوچک است اتفاق می افتد.

۷٫ تکرر ادرار

زمان کوتاهی پس از باردار شدن، تغییرات هورمونی ایجاد شده سبب می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله سبب می گردد تا مثانه بسیار سریع پر شود و شما مجبور میباشید بسیار زود به زود دستشویی بروید. این نشانه از اوایل هفته ششم در سه ماهه اول آغاز می گردد.

تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت. حجم خون در دوران بارداری افزایش پیدا می کند و سبب تولید مایعات بیشتر در بدن و جمع شدن آنها در مثانه می گردد. با بزرگ شدن جنین در رحم این مساله سبب فشار آمدن به مثانه می گردد.  

۶٫ خستگی

بدون سبب احساس خستگی می کنید؟ هنوز ثابت نشده است سبب خستگی های ابتدای دوره بارداری در نتیجه چیست. اما احتمال دارد به سبب افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند.

پس از ورود به سه ماه دوم، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این حس دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود میباشید و شب ها نیز راحت نمی خوابید. 

۵٫ سینه های دردناک و بادکرده

یکی از اولین نشانه های بارداری، باد کردن و دردناک شدن سینه هاست که در نتیجه افزایش هورمون های بدن ایجاد می گردد. این درد پس از اتمام سه ماهه اول به میزان بسیاری کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است.

۴٫ حالت تهوع

برخی از زنان یک ماه پس از باردار شدن دچار حالت تهوع های صبحگاهی می شوند. بعضی دیگر نیز یک یا دو هفته زودتر این اتفاق رخ می دهد. البته این حالت مختص صبح نیست. حالت تهوع – با یا بدون استفراع – می تواند در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد.

حدود نصف زنان باردار که دچار تهوع می شوند پس از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملا خوب می شوند. البته گاهی ممکن است تا ماه چهارم نیز ادامه داشته باشد.

۳٫ عقب افتادن پریود

اگر پریود منظمی دارید و این ماه عقب افتاده، ممکن است باردار باشید. اما اگر قاعدگی منظمی ندارید با ملاحظه نشانه های دیگر همچون تکر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و … می توانید احتمال دهید که باردار میباشید. 

۲٫ افزایش دمای عمومی بدن

هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، بسیار بالاست و این مساله تا ۳ هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار میباشید.

۱٫    نتیجه مثبت تست بارداری خانگی

با همه تبلیغاتی که شرکت های تولید کننده این تست ها ارائه می کنند، اما هیچ کدام از آنها تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود، دقیق و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید. این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار میباشید رشد می کند و هنگامی که شک دارید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.