۱۰۰هزار خودرو فرسوده در پایتخت است

۱۷م آذر ،

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به توقیف حدود ۸ هزار خودروی آلاینده، دودزا و فرسوده طی هفته قبل گفت: همچنان مالکان خودروهای فرسوده توقیفی بلاتکلیفند.

  به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی  با اشاره به پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در هفته قبل گفت: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به تشدید برخورد با خودروهای دودزا، آلاینده، فاقد برگه معاینه فنی و فرسوده اقدام کرده است.

وی افزود: بر این اساس طی یک هفته قبل حدود ۲۰ هزار خودرو اعمال قانون یا توقیف شده‌اند که از این تعداد حدود ۸ هزار خودرو به سبب نقص فنی موثر، دودزا بودن، نداشتن برگه معاینه فنی و رسیدن به سن فرسودگی روانه پارکینگ‌ها شدند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد خودروهای توقیفی در طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده، «فرسوده» می باشند به ایسنا گفت: به مالکان خودروهای آلاینده و دودزا پس از توقیف، ۴۸ ساعت مهلت داده می‌شود تا نسبت به رفع نقص و آلایندگی خودرو خود اقدام و پس از دریافت برگه معاینه فنی معتبر با مراجعه به پلیس نسبت به رفع توقیف خودرو و دریافت مدارک خود اقدام کنند.

یکصد هزار خودرو فرسوده در پایتخت تردد می‌کنند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تکلیف خودروهای فرسوده توقیفی گفت: آمارها نشان می‌دهد حدود یکصد هزار خودروی فرسوده حداقل در شهر تهران وجود دارد که اکثر مالکان آنها اقشار ضعیف جامعه می باشند و از طریق همین خودرو امرار معاش می‌کنند. از سوی دیگر ماهانه حدود ۲۴ میلیون خودروی شهرستانی وارد پایتخت شده و یا از پایتخت عبور می‌کنند که بخشی از آنها فرسوده می باشند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به برنامه کاهش آلودگی هوا در ۸ شهر بزرگ کشور گفت: بر این اساس تمامی خودروهای سواری شخصی با سن ۲۰ سال، وانت بار با ۱۵ سال، موتور سیکلت با ۸ سال، تاکسی با ۱۰ سال، مینی‌بوس با ۱۰ سال، میدی باس با ۱۲ سال، اتوبوس شهری با ۸ سال، اتوبوس برون شهری با ۱۲ سال و کامیون و کشنده با ۲۰ سال سن فرسوده محسوب شده و اجازه تردد در معابر تهران و ۷ شهر بزرگ کشور را ندارند و نیروی انتظامی موظف شده است از تردد آنها در این شهرها جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه مکاتبات لازم با استانداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص تعیین تکلیف خودروهای فرسوده توقیفی انجام شده است تصریح کرد: مالکان این خودروها هر روز به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مراجعه می‌کنند و خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود می باشند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه بعضی از مالکین این خودروها با ارائه اسنادی مدعی‌اند که بیش از یک سال است برای تعویض خودروی خود ثبت‌نام کرده‌اند اما خبری از جایگزینی خودرو نیست به ایسنا گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برابر وظایف قانونی خود نسبت به ادامه اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده دودزا و فرسوده در پاییز و زمستان پایتخت اقدام می‌کند و این طرح تعطیل شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با ادامه اجرای این طرح قطعا تعداد بیشتری از خودروهای فرسوده به پارکینگ‌ها منتقل می‌شوند که مسئولان ذیربط باید هرچه سریعتر تکلیف این خودروها را مشخص کنند چرا که پلیس نمی‌تواند بر اساس قانون، مجوز ترخیص آنها را صادر کند.

رییس پلیس راهور تهران در خصوص اجرای محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد گفت: با توجه به خروج پایتخت از شرایط اخطار از روز پنجشنبه زمان و محدوده اجرای طرح‌های ترافیک و زوج و فرد به حالت عادی بازگشته است.

به گفته وی طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ و زوج و فرد از ۶ تا ۱۹ اجرا می‌شود.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.