۱۰۰ برنامه با هدف راهنمای مفهومی در ایام محرم برگزار می‌شود

۲۳ آبان ،

بیش از یکصد برنامه در قالب و موضوعات مختلف با هدف راهنمای مفهومی در ایام محرم از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.

امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه های شهرداری تهران در ایام محرم گفت: ما امسال بیش از یکصد برنامه در قالب و موضوعات مختلف در مناطق ۲۲ گانه در ارتباط با ماه محرم پیش بینی کرده ایم.
وی در خصوص شرح این برنامه عنوان کرد: ۸ برنامه شب شعر، ۳ عنوان برنامه تعزیه خوانی که یکی از آن برنامه ها به صورت صوتی و به شکل ویژه ای ضبط و با هدف کار ‌آموزشی و پژوهشی در خصوص تعزیه خوانی اجرا می شود.
همچنین ۶ عنوان برنامه شامل انواع سوگواره ها و نشست های ادبی و ۷ عنوان کارگاههای آموزشی با هدف محتوای بیشتر برنامه های مربوط به محرم و دریافت آن پیام ها در خصوص اتفاق عاشورا مطرح است.
وی تصریح کرد: ۳۳ مراسم و محفل گوناگون را در سطح ۲۲ منطقه ، ۹ عنوان مسابقه ، ۱۲ عنوان برنامه های نمایشگاهی و ایستگاههای فرهنگی، ۱۰ عنوان محصولات تولید شده مناسب با این ایام که یک نمونه از آن آلبوم ساقی سرمست با صدای محمد علی کریم خانی و آهنگسازی آریا عظیمی نژاد بود که امشب از آن رونمایی شد.
خوراکیان اظهار داشت: امسال سعی کردیم با سرمایه گذاری در تولیدات فاخر به خصوص در حوزه آواهای عاشورایی و در عرصه هنر موسیقی که هنر تاثیرگذار است کارهای بهتر و ارزشمندتری داشته باشیم.
وی برنامه های امسال را در مقایسه با سالهای قبل اینگونه عنوان کرد: برخی از تولیدات ما امسال برای اولین بار اجرا می شود از جمله کارگاهها و مسابقات و نمایشگاهها که به طور کلی امتیاز برنامه های امسال نسبت به سال قبل آن جهت گیری محتوایی است.
وی ادامه داد: ما اخیرا در مناسبت های گوناگون یک راهنمای مفهومی را برای اولین بار تولید می‌کنیم که این راهنمای مفهومی کیفیت و محتوای برنامه و تمرکز پیام روی برنامه های گوناگون دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: راهنمای مفهومی در واقع مهمترین امتیاز برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در شرایط فعلی است که به ارتقای کیفی و محتوایی فعالیت ها کمک کرده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.