۱۱۷۶ راننده تهرانی محروم شدند

ممتازنیوز: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف ۱۸۰ هزار خودرو و موتورسیکلت متخلفان و ثبت ۴۸ هزار نمره منفی برای رانندگان متخلف در سال جاری خبر داد.

سردار حسین رحیمی، با اشاره به به صدور قبوض جریمه در شش ماهه امسال برای رانندگان متخلف گفت: آمارها نشان می‌دهد صدور قبض جریمه در سال جاری نسبت به سال گشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.
وی از افزایش ۵۲ درصدی ثبت قبوض جریمه به صورت الکترونیکی و با استفاده از دستگاه‌های PDA‌ و افزایش ۱۲ درصدی ثبت تخلف سرعت توسط دوربین‌های سرعت‌سنج در تهران خبر داد و گفت: در عین حال آمارها نشان می دهد ثبت تخلف ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک توسط دوربین‌های کنترلی نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است.

ثبت ۴۸ هزار نمره منفی برای رانندگان متخلف در پایتخت
رییس پلیس راهور تهران به آمار توقیف خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف اشاره کرد و گفت: در شش ماهه امسال حدود یکصد هزار خودرو و هشتاد هزار موتورسیکلت متخلفان توقیف و روانه پارکینگ‌ها شدند. از سوی دیگر رانندگان متخلف نیز ۴۸ هزار نمره منفی گرفته و گواهینامه ۱۳۰ راننده که بیش از ۳۰ نمره منفی دریافت کرده بودند، برابر قانون ضبط شده است.
وی به مهمترین تخلفات رانندگی ثبت شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: ورود غیر مجاز به محدود طرح ترافیک با یک میلیون و ۲۰۰ هزار قبض جریمه،‌ عدم استفاده از کمربند ایمنی با ۶۰۰ هزار و توقف‌های ساکن شامل توقف در محل مطلقا ممنوع، ایستادن ممنوع، سد معبر و … با ۵۰۰ هزار قبض جریمه مهمترین تخلفات برخورد شده در سال جاری بوده‌اند. از سوی دیگر حدود ۶۶ درصد تخلفات اعمال شده برای خودروهای شخصی، ۱۳ درصد موتورسیکلت و ۲۱ درصد نیز برای خودروهای عمومی بوده است.

دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در ۴ درصد تصادفات پایتخت به نوعی مقصر بودند
رییس پلیس راهور تهران از شناسایی دستگاه‌های مقصر در تصادفات رانندگی پایتخت و معرفی آنها به مراجع قضایی خبر داد و افزود: آمارها نشان می‌دهد دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در چهار درصد تصادفات تهران دارای سهم بوده‌اند.
وی از اجرای طرح‌های ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی در سال جاری خبر داد و به ایسنا گفت: در طرح برخورد با تجاوز به گذرگاه عابر پیاده با ۲۵۰ هزار خودروی متخلف برخورد شده است؛ از سوی دیگر ۴۵۰ هزار موتورسوار متخلف نیز اعمال قانون شده‌اند. همچنین در طرح شبانه ۳ هزار کامیون متخلف توقیف و برای ۳۶۰ هزار راننده متخلف قبض جریمه صادر شده است.
به گفته رییس پلیس راهور تهران شش هزار راننده به دلیل نصب چراغ زنون بر روی خودروها و ۲۰ هزار راننده نیز به دلیل نقص در سیستم روشنایی در طرح شبانه مورد برخورد قرار گرفتند.

محرومیت یک تا شش ماهه ۱۱۷۶ راننده تهرانی به دلیل عدم سلامت روحی و روانی
وی از انجام تست سلامت یکهزار و ۲۴۲ راننده و معرفی آنها به بهداری راهور خبر داد و به “ایسنا” گفت:‌ از این تعداد یک هزار و ۱۹۹ نفر مرد و ۴۳ نفر زن بودند که پس از تست‌های روانشناسی یکهزار و ۱۳۷ راننده مرد و ۳۹ راننده زن از یک تا شش ماه از رانندگی محروم شدند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.