۱۴۳۵۰بازرس ناظر بر انتخابات مجلس

جام جم آنلاین: رییس هیات مرکزی بازرسی بر انتخابات کشور گفت: در مرحله دوم انتخابات ۱۴۳۵۰ بازرس در سه سطح حوزه های استانی، اصلی و فرعی بر کنترل و جریان انتخابات نظارت می‌کنند.

غلامعلی حاجی زاده امروز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم مجلس نهم  در ۱۸ استان و در روز ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود، گفت: هیأت مرکزی بازرسی بر انتخابات کشور در ۱۸ استان،۳۳ حوزه اصلی و ۱۸۹ حوزه فرعی کار خود را از ۱۵ روز پیش آغاز کرده و در حال حاضر آمادگی کاملی برای برگزاری انتخابات دارد.

«۱۴۳۵۰ بازرس، ۱۵۰ سربازرس و ۸۰ بازرس ویژه در انتخابات مرحله دوم مجلس نهم فعالیت دارند.»

وی گفت: این بازرسان انتخابات را کنترل و بازرسی و همه عوامل را رصد می کنند.

رئیس هیأت مرکزی بازرسی بر انتخابات کشور با اشاره به ماده ۲۵ قانون انتخابات کشور گفت: براساس این ماده وزارت کشور مأمور اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مسئول حسن جریان انتخابات است و بدین منظور می تواند مأمورینی جهت بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه های انتخابیه و شعب ثبت نام و اخذ رأی اعزام دارد.

«این بازرسان ضمن دریافت گزارش‌ها و رسیدگی به آن، به شکایت احتمالی نیز رسیدگی می کنند و همکاری های خوبی را با هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات خواهند داشت.»

حاجی زاده تاکید کرد: هیأت های بازرس برابر دستور ابلاغ شده بر وظایف خود عمل می کنند و هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد.

«۵۴ هزار بازرس در مرحله اول انتخابات کار بازرسی و کنترل انتخابات را بر عهده داشتند.»

وی با تقدیر و  تشکر از همه هیأت های بازرس، سربازرس و بازرسین ویژه که در مرحله اول انتخابات مجلس نهم فعالیت داشتند، گفت: در آن مرحله، گروه ارزیابی هیأت بازرسی بر انتخابات کشور که در تهران مستقر بود ارزیابی بسیار خوب و مثبتی از روند انتخابات داشت.

حاجی زاده گفت: گروه ارزیابی ما در هر استان، حوزه های اصلی و حوزه های فرعی، یک نماینده دارد که به ارزیابی فعالیت بازرسین و نحوه برگزاری انتخابات می‌پردازند.

رئیس هیأت مرکزی بازرسی بر انتخابات کشور با اشاره به آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات از پنجشنبه این هفته، گفت: امیدواریم همه عزیزان و کاندیداهای محترم در چارچوب قانون فعالیت خود را انجام دهند و مانند مرحله اول انتخابات همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات بسیار بالا بود و پیش بینی می‌شود که در مرحله دوم نیز مردم مشارکت خوبی داشته  و ما شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و سالم در کشور باشیم.

مرحله اول انتخابات مجلس نهم ۱۲ اسفند سال ۱۳۹۰ در سراسر کشور برگزار شد که ۲۲۰ منتخب به مجلس نهم راه یافتند.

انتخابات مرحله دوم برای انتخاب ۶۵ نماینده برگزار خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.