۱۵ درصد زوج های کشور نابارورند

آمارها نشان می دهند که ۱۵ درصد زوج های کشور ناباروند که نیمی از این مشکل مربوط به مردان و نیمی دیگر مربوط به زنان است.

لطف الله محرابی استایار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مشکلات ادراری تناسلی یکی از مهمترین و شایعترین مشکلات در بین افراد جامعه است و به ویژه در بین مردان مشکلات زیادی را به وجود می آورد.
 
وی با بیان اینکه بروز مشکلات و بیماری های ادراری تناسلی، در مقایسه با اغلب بیماری های دیگر، کیفیت زندگی را به میزان بیشتری کاهش می دهد، اظهار داشت: سرطان هایی همچون پروستات و مثانه از جمله بیماری های بسیار مهمی هستند که به ویژه در بین مردان شایع بوده و موجب ناتوانی و مرگ میر قابل ملاحظه ای می شوند.
 
محرابی یاد آور شد: سرطان پروستات و مثانه جزو پنج سرطان بسیار شایع و خطرناک در بین افراد جامعه به خصوص مردان است.
 
وی گفت: ناباروری نیز مشکل شایع دیگری است که دربسیاری از موارد موجب از هم پاشیده شدن یک خانواده می شود.
 
محرابی تاکید کرد: آمارها نشان می دهند که حدود ۱۵ درصد زوج های کشور ناباروند که نیمی از این مشکل مربوط به مردان و نیمی دیگر مربوط به زنان است.
 
وی با اشاره به اینکه مشکلات و بیماری های کلیوی در بین افراد جامعه بسیار شایع است، اظهار داشت: بر طبق برخی از بررسی ها، از هر ۱۰ نفر، حداقل یک نفر دچار یکی از انواع مشکلات کلیوی است.
 
محرابی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شیوع و بروز بیماری ها و نارسایی های کلیوی در بین افراد جامعه افزایش یافته است و اگر روند بیماری به همین صورت ادامه یابد، در آینده نزدیک شاهد ابتلای درصد قابل توجهی از مردم به بیماری های کلیوی خواهیم بود.
 
** نزدیک به یک سوم مردان دچار ناتوانی جنسی هستند
 
استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: آمار بروز مشکلات، بیماری ها و اختلالات مربوط به دستگاه ادراری تناسلی در اغلب موارد در مردان بیش از زنان است.
 
محرابی افزود: از جمله این مشکلات که تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی می گذارد، بروز ناتوانی جنسی هم در مردان و هم در زنان است.
 
وی تاکید کرد: نزدیک به یک سوم مردان دچار ناتوانی جنسی هستند و درجات مختلفی از این اختلال را تجربه می کنند.
 
محرابی با اشاره به اینکه بی توجهی به درمان مشکل ناتوانی جنسی، مشکلات و عوارض بیشتر را به دنبال خواهد داشت، یاد آور شد: بسیاری از موارد ناتوانی جنسی با مراجعه به موقع به پزشک و انجام درمان هایی نه چندان دشوار، تا حد بسیار زیادی برطرف می شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.