۱۵ سال صرافی نداشتیم

جام جم آنلاین: معاون سابق ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه مدیریت مشخص نیست حساب سرمایه در کشور باز است یا بسته، گفت: سیاست گذار باید تکلیف وضعیت حساب سرمایه را مشخص کند تا اقتصاد کشور مسیر خود را بدست آورد.

“کمال سید علی” در پاسخ به این سوال که آیا سیاست اعمال فشار بر بازار آزاد در اقتصاد ایران می تواند اثر گذار باشد، اظهار داشت: هنوز تکلیف وضعیت حساب سرمایه در کشور مشخص نیست.

وی ادامه داد: حساب سرمایه در کشور یا باز است که همه می توانند ارز تهیه کنند و در این شرایط هر صرافی می تواند اقدام به خرید و فروش ارز کند و معاملات با هر نرخی آزاد است و یا اینکه حساب سرمایه بسته است.

معاون سابق ارزی بانک مرکزی تصریح کرد: در شرایطی که حساب سرمایه بسته باشد تنها سیاستگذار ارزی است که در کشور می تواند عرضه داشته باشد و مدیریت کلیه امور ارزی در اختیار این بخش است.

سید علی خاطرنشان کرد: سیاست گذار ارزی مشخص نکرده است که در چه وضعیتی به سر می بریم و به همین دلیل روشهای اجرایی به صورت مداوم و مستمر نیست.

وی ادامه داد: ما ۱۵ سال هیچ صرافی نداشتیم و تنها مدیر، بازار بانک مرکزی بود زیرا سیاست به صورت مشخص حساب سرمایه بسته را برای اقتصاد در نظر گرفته بود.

سید علی تاکید کرد: اجرای اتاق ارزی در حال حاضر با منابع غیر اجباری (تولید کننده مجبور به عرضه نیست) در حال فعالیت است و این می تواند به اقتصاد باز کمک کند.(پانا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.