۱۷ طرح تجهیز معادن زغال‌سنگ در دست اجراست

۲۹م دیماه ،

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: ۱۷ طرح تجهیز معادن زغالسنگ برای دستیابی به اهداف توسعه ای صنعت فولاد به اجرا درمی آید.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،‌ خدایار کریم نژاد اظهار داشت: ‌هدف از اجرای این طرح ها تامین کک مورد نیاز طرح های توسعه فولاد خام است.

وی با بیان اینکه هشت میلیون تن از برنامه افزایش ظرفیت تولید فولاد خام به روش کوره بلند انجام خواهد شد افزود: با اجرای طرح های تازه زغالسنگ ظرفیت تولید کنسانتره این ماده معدنی به شش میلیون تن می رسد که در نهایت به ۴٫۳ میلیون تن کک متالورژی تبدیل می گردد.

وی ظرفیت تولید زغالسنگ کنسانتره را در شرایط حاضر ۲٫۳میلیون تن اعلام کرد.

معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپسکو) در عین حال به ارتقای جایگاه معادن زغالسنگ در کشور اشاره کرد و گفت: درحال حاضر نیز تعدادی طرح تولید کک دردست اجرا است به طوری که طی یک تا دو سال آینده تقاضا برای زغالسنگ افزایش می یابد که با احتساب این ۱۷ طرح شاهد رونق دو چندان این بخش از معادن کشور خواهیم بود.

کریم نژاد همچنین دربارهٔ سرمایه مورد نیاز ۱۷ طرح تجهیز معادن زغالسنگ اظهار داشت: در بخش ریالی طرح ها ۶۰۰میلیارد تومان و در بخش ارزی نیز معادل ۶۰۰میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ برای اجرای پروژه ها فوق به زودی فراخوان داده می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.