۱۷ میلیون نفر از طریق یک میلیون سفر با وسایل عمومی جاده ای عید را گذراندند، ۱۰ میلیون با اتوبوس، ۴٫۵ میلیون با مینی بوس، ۲٫۵ میلیون با سواری کرایه ای

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

۵۹ درصد از مسافران جابه جا شده در جاده ها با اتوبوس که غالباً از نوع ویژه بودند ۲۶ درصد با مینی بوس و میدل باس و ۱۵ درصد نیز با سواری کرایه به مسافرت رفتند که این میزان شامل بیش از یک میلیون سفر با ناوگان حمل ونقل جاده ای است که تعداد ۱۷ میلیون و ۱۴۵ هزار نفر جا به جا شدند .

خبراقتصادی: با وجود تردد روزی ۴ میلیون خودرو در جاده های کشور، همچنان سهم حمل و نقل عمومی از جابه جایی مسافران عید بالاست و خوشبختانه با یک میلیون تردد خودروهای عمومی اتوبوس، مینی بوس و کرایه های عمومی، حدود ۱۷ میلیون و ۱۴۷هزار نفر جابه جا شده اند یعنی هر خودروی عمومی به طور متوسط ۱۷ نفر را جابجا کرده است در حالی که سواری های شخصی بین ۱ تا ۶ نفر را جابه جا می کنند. 

براین اساس نتیجه می گیریم که سهم حمل و نقل عمومی و اتوبوس و مینی بوس در مصرف بنزین،کاهش هزینه های مردم و دولت و مسافران، کاهش ترافیک و… بسیار قابل توجه است و کشور پهناور ایران با این همه نقاط دیدنی و مناطق گردشگری و نیاز به افزایش سفرها برای رشد و رونق اقتصاد، نیازمند افزایش حمل و نقل عمومی اتوبوس، قطار و هواپیما، کشتی و… است تا هم مصرف سوخت و ترافیک کاهش یابد و هم خلوت شدن جاده ها و آرامش بهتر در سفر، کاهش کشته ها و تصادفات و اتفاق دیدگان را شاهد باشیم. 

براساس آمارهای اعلام شده، روند تصادفات جاده ای  و کشته های حاصل از آن از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۵به ۱۸ هزار نفر در سال ۹۲ کاهش یافته است اما ضروری است که متناسب با رشد جاده ها و بهبود قوانین و مقررات و فرهنگ رانندگی، حمل و نقل عمومی نیز بهتر شود. 

زیرا اگر قطار  و اتوبوس بهتری برای سفر داشته باشیم نیاز به حمل و نقل شخصی  و تردد روزی ۴ میلیون خودروی شخصی نیز کاهش خواهد یافت. 

۵۹ درصد از مسافران جابه جا شده  در جاده ها از طریق وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری با اتوبوس که غالباً از نوع ویژه بودند جا به جا شدند و ۲۶ درصد با مینی بوس و میدل باس  و ۱۵ درصد نیز با سواری کرایه به مسافرت رفتند که این میزان شامل بیش از یک میلیون سفر با ناوگان حمل ونقل جاده ای  است که تعداد ۱۷ میلیون و ۱۴۵ هزار نفر جا به جا شدند .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: در طرح نوروزی سال ، هموطنان از زمان آغاز پیش فروش بلیت های ناوگان حمل و نقل جاده ای در ۱۱ اسفند سال قبل با مدیریت مناسب و پیش خرید به صورت اینترنتی و همچنین حضوری از ۱۸ اسفند ، سفرهای خود را با اطمینان و آرامش خاطر بانجام رساندند .

بنابر این گزارش از آغاز سفرهای نووزی و ۲۵ اسفند سال ۹۲ تا روز ۱۱ فروردین سال جاری  بیش از یک میلیون سفر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای به انجام رسیده است که با این تعداد سفر ۱۷ میلیون و ۱۴۵ هزار نفر از هموطنان سفر کرده اند  که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مناسب و قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

 اضافه می نماید با توجه به حجم و تعداد سفر ها ی صورت پذیرفته،  خوشبختانه  هموطنانی که ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای  را انتخاب نمودند در ایمنی و آرامش کامل   سفر نموده و به مقاصد خود رسیدند و در مجموع در بین مجموع مدهای حمل و نقل عمومی بیش از ۹۰ درصد جابه جایی ها از طریق حمل و نقل جاده ای تاکنون انجام پذیرفته است


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.