۱۷۲هزار خانوار در کهگیلویه وبویراحمد یارانه نقدی دریافت می کنند

ˈطاهر شریف پورˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مبلغ دریافتی از محل هدفمندی یارانه ها توسط این تعداد خانوار در هر ماه افزون بر ۳۲۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ دستورالعملی از سوی دولت مبنی بر قطع یارانه نقدی مرحله اول ابلاغ نشده است ، افزود: دولت بر اساس شاخص ها و شرایطی یارانه برخی از خانوار ها و افراد متمکن در سطح کشور و این استان را بصورت خود احضاری قطع کرده و یا خواهد کرد.

شریف پور اظهار داشت: بر اساس شاخص ها و شرایط موجود حدود ۹۹۹خانوار در سطح استان شناسایی شده اند که یارانه مرحله اول آنها قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها به عنوان یک تحول عظیم اقتصادی در کشور نقش بسزا و تعیین کننده ای در کاهش مصرف حامل های انرژی در سطح کشور داشته است ، افزود: میزان مصرف آب شهری در ۱۲ ماهه بعد از هدفمندی یارانه ها نسبت به یک سال قبل از آن در این استان حدود ۱۱درصد کاهش داشته است.

وی کاهش مصرف برق خانگی و عمومی را به ترتیب شش و ۱۵درصد اعلام کرد و افزود: میزان مصرف گاز در یک سال بعد از هدفمندی یارانه ها در این استان نسبت به ۱۲ ماهه قبل از اجرای این طرح حدود ۳۶درصد کاهش داشته است.

شریف پور میزان صرفه جویی در مصرف برخی دیگر از حامل های انرژی در کهگیلویه وبویراحمد شامل بنزین ، گاز مایع ، نفت سفید ، نفت و گاز ، نفت کوره و آب روستایی را نیز به ترتیب پنج ،شش ، ۱۱، هشت ، ۴۱و ۴۸درصد عنوان کرد.

معاون اقتصادی سازمان امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بدون شک با اجرای فازهای بعدی هدفمندی یارانه ها نتایج و پیامدهای مثبت آن بیش از پیش برای مردم نمایان خواهد شد.

۶۷۱/۷۵۳۰/۵۶۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.