۲ حزب بزرگ پاکستان برای شرکت در انتخابات آینده ائتلاف کردند

جهان > آسیا
حزب حاکم “مردم پاکستان” و “حزب متحده قومی” برای شرکت در انتخابات عمومی آینده با یکدیگر ائتلاف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، رهبران و اعضای این ۲ حزب برای مشخص کردن نحوه شرکت در انتخابات عمومی آینده در محل اقامت رئیس‌جمهور پاکستان در کراچی نشست ویژه‌ای برگزار کردند.

به گزارش منابع خبری پاکستان، “آصف علی زرداری” رئیس‌جمهور در این جلسه گفت: حزب مردم و حزب متحد قومی شرکای ائتلافی یکدیگر هستند و به شکل یک ائتلاف و به‌طور مشترک در انتخابات آتی پاکستان شرکت می‌کنند.

وی افزود: حزب مردم و حزب متحده قومی با کمک یکدیگر با دسیسه‌ها مقابله و با همکاری یکدیگر ثبات و امنیت کراچی را تأمین می‌کنند.

رئیس جمهور پاکستان تأکید کرد که برقراری امنیت جزو اولویت‌های حزب مردم است.

در این نشست مقرر شد تا جزئیات همکاری انتخاباتی بین حزب مردم و حزب متحده قومی تا یک ماه آینده مشخص می‌شود.

در این جلسه دکتر “فاروق ستار” معاون حزب متحده قومی ،”بابر غوری” و دکتر “صغیر” از جانب حزب متحده قومی و دکتر “عشرت العباد” سروزیر ایالت سند، دکتر “عاصم حسین”، “پیر مظهر الحق”، “ایاز سومر” و “قادر پتیل” به نمایندگی از حزب مردم شرکت داشتند.

گزارشات حاکی از آن است که حزب مردم و حزب متحده قومی بعد از به توافق رسیدن با یکدیگر امروز بعدازظهر با حزب “مسلم لیگ” (شاخه نواز شریف) وارد مذاکره می‌شوند که هدف از این جلسه بررسی چگونگی تشکیل دولت جدید و نحوه تشکیل ایالت‌های جدید در پاکستان است.

قرار است بعد از به توافق رسیدن احزاب سیاسی کمیسیونی برای تشکیل ایالت‌های جدید تشکیل شود.

خبر ائتلاف احزاب بزرگ و شرکای دولت پاکستان در حالی انتشار می یابد که روز گذشته رهبر تشکل “اهل حدیث” پاکستان ضمن تأکید بر اتحاد احزاب و گروه‌های وابسته به اپوزیسیون برای جلوگیری از قدرت گرفتن دوباره زرداری خواهان تشکیل گروه “شورای اتحاد” برای ائتلاف احزاب مذهبی جهت شرکت در انتخابات شد.

“پروفسور ساجد میر” رهبر تشکل مذهبی جمعیت اهل حدیث پاکستان با سیاسی خواندن تلاش برای تشکیل ایالت “پنجاب جنوبی” خواهان تشکیل گروه “شورای اتحاد” برای ائتلاف احزاب مذهبی شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.