۲ شاخص اساسی برای بلند مرتبه سازی/درشت دانه سازی قطعات از منویات طرح تفصیر است

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران از نهایی شدن ضوابط بلند مرتبه سازی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با بیان این مطلب که کمیسیون ماده پنج مرجع مستند طرح تفصیلی است، گفت: براساس قانون بررسی تصویب و هر گونه تغییرات و ضوابط بعدی طرح تفصیلی از اختیارات کمیسیون ماده پنج است و براساس قانون انجام می‌شود.
وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های موردی در کمیسیون افزود: طرح جامع شهر تهران بنا بر تعریفی که از قانون داریم یک طرح بلند مدتی است که در مقیاس کلان سیاست‌های راهبردی و توسعه شهر را در آینده ۲۰ ساله مشخص می‌کند و در مقیاس پایین‌تر طرح تفصیلی را داریم اما برای اجرایی کردن آن نیاز به طرح‌های اجرایی و عملیاتی داریم مانند طرح های موضوعای و موضعی یا موردهای خاص که این استعداد را دارند به طور موردی در کمیسیون و براساس اختیارات آن را تعیین تکلیف می‌کند.
تقی‌زاده با اشاره به ۲ شاخص مهم در بلند مرتبه سازی اظهار داشت: عرض معبر و تجمیع قطعات ریز دانه شاخصه‌های مهم در بلند مرتبه سازی است.
وی ادامه داد: عرض معبر مناسب باید بالای ۱۲ متر باشد همچنین در صورت تجمیع قطعات ریز دانه میتواند از کمیسیون ماده پنج مجوز بلند مرتبه سازی بگیرد در واقع درشت دانه شدن پلاک‌ها از منویات طرح تفصیلی است.
دبیر کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران در پایان با اشاره به مراحل نهایی تدوین ضوابط بلند مرتبه سازی خاطر نشان کرد: ضوابط بلند مرتبه سازی در دست بحث و بررسی است، یک جلسه اولیه در کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج برگزا شد و در هفته‌های آینده بحث‌های کارشناسی جدی خواهیم داشت تا کار کارشناسی لازم صورت گیرد و در مرحله پایانی برای تصویب نهایی به کمیسیون ارسال می‌شود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.