۲ عادت پرهزینه در زندگی تان

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

بعضی از این عادت‌ها میان افراد زیادی مشترک است و به همین دلیل می‌توان به صورت جمعی، فکری به حال آنها کرد. برخی از این رفتارهای گران‌قیمت را به شما معرفی می‌کنیم تا راحت‌تر و زودتر آنها را تعدیل کنید

یکی از بهترین شیوه‌های کاهش هزینه‌های زندگی، شناخت عادت‌های گران قیمت و حذف یا کاهش آنهاست. اگر شما هم به دور و برتان نگاه کنید و با دقت، کارهایی را که در طول هفته انجام می‌دهید بررسی نمایید، حتماً متوجه عادت‌های خاصی می‌شوید که می‌توان آنها را تعدیل کرد تا هزینه‌ها منطقی‌تر از قبل شود. البته بعضی از این عادت‌ها میان افراد زیادی مشترک است و به همین دلیل می‌توان به صورت جمعی، فکری به حال آنها کرد. برخی از این رفتارهای گران‌قیمت را به شما معرفی می‌کنیم تا راحت‌تر و زودتر آنها را تعدیل کنید:

_ خیلی آسان و در عین حال جذاب است که یک روز بعد از ظهر همراه با دوستان یا اعضای خانواده‌تان، از خانه خارج شوید و به رستوران مورد علاقه‌تان سری بزنید یا این‌که گوشی تلفن را برداشته و سفارش غذای دلخواهتان را بدهید. در حالی‌که در این مواقع باید یادتان باشد غذا خوردن بیرون از خانه، با این‌که حس خوبی به شما می‌دهد، ولی هزینه‌هایتان را هم افزایش داده و می‌تواند آخر ماه شما را با مشکل مواجه کند. بنابراین این کار را محدود کنید و اجازه ندهید به عادتی همیشگی تبدیل شود. باز هم تاکید می‌کنیم؛ این عادت‌ها را ترک نکنید؛ بلکه فقط تعدیل‌شان کنید.

_ وقتی یک ماشین می‌خرید، هزینه‌های زیاد آن از بیمه شروع می‌شود و بعد پول سوخت، پارکینگ، تعمیرات و…. البته هزینه اولیه خرید ماشین هم که مساله دیگری است. اغلب افراد حتی نمی‌توانند تصور کنند که یک روز بدون ماشین زندگی‌شان را بگذرانند و در واقع این نوع زندگی برایشان غیرممکن و محال است. با این حال خوب است بدانید با این‌که ماشین به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده است، ولی هنوز هم می‌توان بدون آن زندگی کرد. بنابراین چنانچه خرید ماشین فعلاً برای شما مقدور نیست یا این‌که باید پول زیادی برای آن کنار بگذارید، بهتر است یک بار دیگر تصمیم‌تان را بررسی کنید.

اینها فقط دو مورد از عادت‌های گران قیمت این دوره بود؛ قدری در برنامه‌های زندگی خود و آشنایانتان دقت کنید، حتما موارد دیگری را هم پیدا خواهید کرد که کاملا قابل بازنگری هستند.

منبع : jamejamonline.ir

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر یکشنبه ۳۰ مهر   مشاهده : ۴   | بازدید از صفحه اول


مهارتهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.