۲۰میلیون نفر در افریقای جنوبی تحت آزمایش ‘اچ ای وی ‘ قرار گرفته اند

خبرگزاری دولتی افریقای جنوبی سه شنبه شب گزارش داد ؛ ‘گالما موتلنفه ‘ در سخنانی در نوزدهمین کنفرانس بین المللی ایدز بیان داشت که درهمین مدت، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از افراد مبتلا به ایدز و یا ‘اچ ای وی’ مورد مداوا قرار گرفته اند.

به گفته وی درصد انتقال ‘ اچ ای وی’ از زنان به کودکان از ۸ درصد در سال ۲۰۰۸ میلادی به ۳٫۵ درصد در سال ۲۰۱۰ میلادی و ۲٫۷درصد در سال ۲۰۱۱ میلادی رسیده است.

معاون رییس جمهوری افریقای جنوبی با بیان اینکه این موفقیت های بدست امده نبایستی تنها محدود به کشورش باشد و باید تمامی قاره آفریقا را دربربگیرد؛ تصریح کرد که این دستاوردها نباید سبب کاهش توجه حامیان مالی برنامه های مبارز با ایدز و اچ ای وی شود.

وی گفت : این زمانی نیست که از میزان مبارزه جهانی با ایدز و اچ ای وی کاسته شود چرا که ما تنها از مرحله اضطرار به مرحله ثبات رسیده ایم و تداوم این وضعیت نیاز به یک رهیافت چندگانه ازجمله تقویت سیستم های بهداشتی دارد.

افریقای جنوبی با کمک سازمان ملل متحد در صدد اجرای یک طرح راهبردی طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی با هدف حذف ‘اچ ای وی ‘ در این کشور است.

این کشور در همین راستا به دنبال این است که میزان شمار ابتلایان جدید به ‘اچ ای وی’ و سل را به صفر برساند.

به گزارش سازمان ملل، دو سوم از ۳۳ میلیون بیمار مبتلا به ایدز در آفریقا، در کشورهای زیر صحرا زندگی می‌کنند و در این میان افریقای جنوبی بالاترین آمار مبتلایان به ایدز و اچ.آی.وی را در دنیا دارد.

تخمین زده می شود که حدود ۱۲ درصد از جمعیت ۵۰ میلیونی افریقای جنوبی حامل ویروس اچ.آی.وی و یا مبتلا به ایدز باشند.

۱۵۵۲ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۹۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.