۲۰ خبرنگار در سالن‌ وزارت کشور “پاسکاری” شدند

معطلی بیش از یک ساعته خبرنگاران، پاسکاری خبرنگاران در سالن‌های وزارت کشور، خبرنگاران نورچشمی‌ مدیرکل روابط عمومی وزارت و … از جمله حواشی دیدار امروز وزیر کشور با معاون دبیرکل سازمان ملل در ساختمان وزارت کشور بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتممتازنیوز، مراسم امروز دیدار وزیر کشور با آنتنی گوترس؛ معاون دبیرکل سازمان ملل در محل وزارت کشور که طبق اطلاع قبلی قرار بود با حضور تمام اصحاب رسانه تصویری و مکتوب راس ساعت ۹ صبح آغاز شود با حواشی مختلفی از جمله تاخیر ۱٫۵ ساعته در آغاز مراسم همراه بود.

* خبرنگاران برای ورود به سالن همایش وزارت کشور باید از سه گیت بازرسی عبور کرده و تمام وسایل‌شان از جمله موبایل مورد چک قرار ‌می‌گرفت و پیش از ورود به سالن اصلی دیدار، موبایل‌هایشان که تنها راه برای ارسال اخبار بود، گرفته شد.

* ناهماهنگی مسئولان مربوطه با خبرنگاران برای پوشش خبری این دیدار از جمله حواشی مراسم امروز بود که گلایه و سردرگمی خبرنگاران را در پی داشت.

* پیش از آنکه اجازه ورود به خبرنگاران به دفتر وزیر کشور صادر شود، خبرنگاران برای چندین بار به اتاق‌های حاشیه‌ای سالن اصلی هدایت شدند و در حین این نقل و انتقال سردرگم خبرنگاران که بیشتر شبیه یک پاسکاری نامحترمانه بود، اعلام شد که صرفا خبرنگاران تصویری اجازه ورود به سالن اصلی همایش را دارند.

* جالب اینکه لحظه‌ای که خبرنگاران وارد سالن اصلی شدند، تعداد خبرنگاران همراه با عکاسان بیشتر از صندلی‌های در نظر گرفته شده بود.

* در این هنگام مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور با حضور در سالن اصلی از خبرنگاران خواست تا به اتاق تشریفاتی که وزیر کشور و معاون سازمان ملل حضور داشتند، وارد شوند که در همان لحظه همه عکاسان و خبرنگاران وارد اتاق مذکور شده و وزیر کشور با دیدن ‌چنین صحنه‌ای در حالی که سعی داشت از دید خبرنگاران مخفی بماند، از مدیرکل روابط عمومی خود از بابت حضور پرتعداد خبرنگاران گلایه کرد.

*پس از حضور حدود ۵ دقیقه‌ای خبرنگاران در اتاق تشریفات و صحبت‌های کوتاه رئیس سازمان‌ کمیساریای امور پناهندگان در سازمان ملل از خبرنگاران خواسته شد بدون انجام هیچ‌گونه مصاحبه‌ای، اتاق را ترک کرده و به سالن اصلی بازگردند!

* از دیگر حواشی برنامه امروز، اجازه ندادن به خبرنگاران برای مصاحبه با وزیر کشور در پی تصمیم مدیر‌کل روابط عمومی وزارت کشور بود که این امر نیز اعتراض و گلایه خبرنگاران را در پی داشت.

* با وجود ممانعت از مصاحبه خبرنگاران با وزیر کشور و معاون دبیرکل سازمان ملل(با وجود حضور حدود ۲۰ خبرنگار) صرفا از خبرنگاران تصویری پرس تی‌وی و واحد مرکزی خبر برای انجام مصاحبه اختصاصی دعوت شد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.