۲۰ دقیقه تا یک غذای سبک

گردآوری شده در گروه مجله خانواده ممتاز


وقت ندارید؟ دیرتان شده؟ خسته‌اید؟ حال و حوصله‌ی آشپزی ندارید؟ اما گرسنه که میباشید و لازم است غذایی بخورید. در این مواقع چه می‌کنید؟ سراغ اولین فست‌فود سر کوچه را می‌گیرید یا خودتان دست به کار می‌شوید؟


اگر دنبال چند غذای ساده، سالم و سریع می‌گردید این مطلب به دردتان می‌خورد. با ما همراه باشید.

سبزیجات شکم پر

 

سیب‌زمینی شکم پر

یک عدد سیب‌زمینی بزرگ (البته بسته به تعداد نفرات) را داخل فر یا ماکروویو قرار دهید تا بپزد. سپس داخل سیب‌زمینی را با سبزیجات بخارپز مختلفی که دوست دارید پر کنید. سبزیجات پخته‌شده مانند لوبیا سبز، گوجه‌فرنگی، نخودفرنگی و غیره را با کمی خامه‌ی کم چرب مخلوط کنید تا خوش‌طعم شوند. سپس همان طور که گفته شد شکم سیب‌زمینی را با آن پر کنید.

سالاد نیسی

نیس یکی از شهرهای فرانسه است. برای تهیه‌ی این سالاد کافی است چند برگ کاهو را داخل ظرف پهن کنید و روی آن را با گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی پخته و خردشده پر کنید. روی این مواد نیز لوبیا سبز پخته‌شده، تن ماهی و نصف یک عدد تخم‌مرغ آب پز خردشده بپوشانید. کمی سرکه بالزامیک روی سالاد ریخته و میل کنید.

پیتای مرغ

نان تست‌ها را به اندازه‌ی مکعب‌های یک سانتی‌متری یا کمی بزرگ‌تر خرد کنید. سینه‌ی مرغ پخته‌شده را نیز به همین اندازه خرد کنید. نان و مرغ‌ها را با هم مخلوط کنید و مقداری کاهو و گوجه‌فرنگی خردشده هم به آن اضافه کنید. کمی سس سالسا یا سس مایونز کم چرب به غذایتان اضافه کرده و نوش جان کنید.

پاستا

 

پاستای سبزیجات

فلفل دلمه‌ای، هویج، گوجه‌فرنگی و پیاز خردشده را داخل یک ماهیتابه تفت دهید تا نرم شود. به موادتان کمی سس گوجه‌فرنگی یا رب اضافه کنید و یک مشت برگ ریحان یا جعفری خردشده‌ی تازه اضافه کنید.

پاستا را آبکش کرده و به مواد اضافه کنید و در نهایت هم کمی پنیر پارمسان روی آن رنده کنید.

ساندویچ سبزیجات و پنیر بز

ورقه‌های بادمجان، فلفل دلمه‌ای و قارچ را داخل یک ظرف بچینید و کمی روغن زیتون روی آن‌ها بریزید. ظرف را داخل فر قرار دهید تا کاملا  بپزند. نان تست‌های برشته را کف ظرف بچینید. کمی سرکه بالزامیک روی سبزیجات پخته بریزید و روی نان‌ها بریزید. روی مواد را با پنیر بز بپوشانید. اگر به این نوع پنیر دسترسی نداشتید کمی پنیر پیتزا روی آن رنده کرده و داخل فر قرار دهید تا پنیر آب شود و سپس ساندویچ سبزیجاتتان را نوش جان کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: medisite

مطالب مرتبط:

لذت آشپزی و صرف غذا در کنار خانواده

۱۰ پیشنهاد برای آشپزی سالم

دیابتی‌ها و باید و نبایدهایی در آشپزی

بفرمایید شام سالم!


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش تغذیه و آشپزی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.