۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش گردشگری نیاز است

توسعه بخش گردشگری در برنامه پنجم توسعه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

امیر امینی معاون سرمایه گذاری و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: براساس مصوبه هیئت دولت به منظور اهداف توسعه در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ویژه در حوزه گردشگری در سال ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون گردشگر یعنی حدود ۱/۵ درصد از گردشگران دنیا به ایران سفر کنند.
وی افزود: برای تحقق این امر در بخش گردشگری در مدت برنامه چهارم تا هفته توسعه باید حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود به طوریکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.
امینی تصریح کرد: ۲۵ هزار میلیارد تومان باید توسعه بخش خصوصی و سهم تسهیلات بانکی سرمایه گذاری شود و نیز پنج هزار میلیارد تومان سهم دولت برای فراهم کردن زیر ساختها در بخش گردشگری است.
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور بیان کرد: از میزان پنج هزار میلیارد تومان حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان باید در برنامه پنجم توسعه در بخش گردشگری سرمایه گذاری شود.
وی اظهار داشت: آنچه هم اکنون در برنامه چهارم توسعه اتفاق افتاده حدود ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری بوده که با این میزان سرمایه گذاری نمی‌توان به اهداف چشم انداز توسعه دست یافت.
امینی تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه باید تاخیرهایی که در برنامه چهارم توسعه وجود دارد جبران شود در این برنامه از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتباری که برای توسعه گردشگری نیاز بوده باید چهار هزار میلیارد تومان توسط دولت و ۱۱ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و تسهیلات بانکی تامین شود.
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: اهداف توسعه دولت برای توسعه زیرساخت ها در بخش گردشگری باید در برنامه چهارم توسعه رشد ۳۰ درصدی، در برنامه پنجم ۲۰ درصد، در برنامه ششم ۱۵ درصد و در برنامه هفتم ۱۰ درصد داشته باشد.
امینی افزود: سازمان میراث فرهنگی مجموعه اعتباراتی را که برای توسعه زیرساختهای گردشگری در سال ۹۱ در نظر گرفته ۶۰ درصد کل اعتبارات سازمان بوده که شامل ۱۱۵ میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: برای تحقق ۷/۵ میلیون گردشگر در سال ۹۱ تنها توسعه زیرساختها مهم نیست به طوریکه بسیاری از هتل ها ظرفیت های خالی داشته و بیشتر نیاز به بسترهای ترغیبی و حمایتی از سوی آژانس های مسافرتی بوده که باید تدوین شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.