۲۰۶ تازه کاملا ایرانی است!

۱۰م دیماه ،

۲۰۶ تازه کاملا ایرانی است!

دبیر انجمن خودروسازان‌ از خودکفایی‌کشور در تولید پژو ۲۰۶ خبر داد و گفت: با افزایش قیمت ارز درصددیم وابستگی‌ به واردات‌ را کاهش‌ داده و در تولید انواع خودرو به‌ استقلال‌ کامل‌ برسیم.

به گزارش «عصرخودرو»، به نقل ازپرشین خودرو احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه عدم اختصاص منابع ۲ هزار میلیارد تومانی ابلاغی دولت و ممانعت قیمت گذاری خودرو در حاشیه بازار از جمله عوامل نوسانات قیمت خودرو در سطح بازار می باشند، اظهارداشت: البته عدم اختصاص ارز مبادله‌ای‌ به بخش خودرو نیز در این مسیر نقش بسیار مهمی را ایفاء می‌کند.
به گزارش تسنیم، وی ضمن تأکید براینکه خودروهای سورای زیر ۴۵ میلیون تومان براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت‌گذاری می‌شوند، افزود: در حال حاضر خودروسازها از ارز ۳ برابر شده در بازار آزاد استفاده می‌کنند که در همین راستا گران شدن عمده لوازم اولیه تولید خودرو افزایش قیمت‌ها را طبیعی می‌کند.
به گفته دبیرانجمن خودروسازان ایران، افزایش قیمت آنچنانی از جانب خودروسازها اعمال نشده و بیشتر این امر به بازار آزاد مرتبط می‌باشد و خودروسازان در صورت عدم اختصاص اعتبار به مرز ورشستگی پیش خواهند رفت.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیریت حجم تولید تاحد قابل توجهی بر قیمت خودرو در بازار مؤثر خواهد بود، گفت: هم‌اکنون تقاضای کاذب در بازار معاملاتی خودرو وجود دارد که هدف ما از فروش به قیمت حاشیه بازار رفع همین دلالی و تقاضاهای کاذب است.
نعمت بخش تصریح کرد: با در نظر گرفتن این نکته می‌بینیم که در زمان پیش فروش خودرو به سبب اختلاف قیمت‌ها میان کارخانه و بازار در همان ساعات اولیه پایگاه اینترنتی بسته می‌شود و مردم قادر به خرید نخواهند بود.
تولید انبوه ۲۰۶ از ماه آینده
وی در ادامه اظهار داشت: خودروسازان با تکیه بر توانمندی‌ داخلی کشور توانسته‌اند در تولید پژو ۲۰۶ به خود کفایی رسیده و تولید انبوه آن در ماه های آینده آغاز نمایند.
دبیرانجمن خودروسازان ایران با اشاره به اینکه با گران شدن نرخ ارز ساخت خودروهای داخلی برای شرکت‌های خودروساز مفید و سودآور خواهد بود، افزود: البته باید با ابزارهایی وابستگی خود را به واردات کاهش داده و با تأمین نیازهای خود در تولید انواع خودرو به خودکفایی کامل برسیم.

 

 

یکشنبه ۱۰ دى   ۱۳:۳۸

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.