۲۵ مرداد ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه ای قلم

حجت الاسلام و المسلمین ‘ناصر وکیلی’ روز یکشنبه در نشست خبری دومین جشنواره منطقه ای قلم،‌ این جشنواره را فرصت مناسبی برای معرفی هنر اصیل ایرانی – اسلامی خوشنویسی دانست و گفت:‌ هنرمندان در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط در این جشنواره با یکدیگر رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره تاکنون با استقبال خوبی روبرو بوده است، افزود: از ابتدای خرداد ماه تاکنون دبیر خانه آثاری را دریافت کرده است اما بسیاری از هنرمندان ارسال آثار خود را به هفته های آخر موکول می کنند.

وکیلی ادامه داد:‌ دومین جشنواره با حضور استان های تهران، مازندران، مرکزی،‌ قم، ‌سمنان و البرز برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات اظهار امیدواری کرد‌ حمایت خوشنویسان از این جشنواره به غنای آن بیافزاید.

وی تشویق و تقویت انگیزه در نسل جوان و هنرمندان مستعد، بهره مندی از تجارب هنری هنرمندان شاخص، انتقال تجربیات به نسل جوان در قالب نمایش آثار برگزیده، کشف استعدادها، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت هنر خوشنویسی، را از جمله اهداف برگزاری جشنواره منطقه ای قلم ذکر کرد.

وی با بیان اینکه هیئت داوران این جشنواره را استادان بنام رشته خوشنویسی تشکیل داده اند، خاطرنشان کرد:‌ استاد امیرخانی، استاد شیرازی، استاد ملک زاده و استاد رینه ای، هیئت داوران جشنواره را تشکیل می دهند.

وکیلی درباره اعطای جوایز به نفرات برگزیده اظهار داشت: به نفرات برتر اول تا سوم، ‌جوایز نفیس نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، به پنج اثر برتر هیئت داوران جوایز نقدی و لوح یادبود و به تمام آثار پذیرفته شده، گواهی شرکت در جشنواره اهدا می شود.

وی گفت: نمایشگاهی از آثار نیز از ۱۳ شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران، برگزار می شود.

تهرام/۷۲۴۴/۱۵۵۶/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۳۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.