۲۹ هزار پزشک در برنامه پزشک خانواده نام نویسی کردند

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ‘محمد شریعتی’ روز سه شنبه در حاشیه نشست مقررات بین المللی بهداشتی ( IHR ) در جمع خبرنگاران افزود: پزشکان استقبال خوبی از ثبت نام در برنامه پزشک خانواده کرده اند.

وی، افزایش سرانه درآمد پزشکان خانواده را یکی از دلایل استقبال پزشکان از ثبت نام در برنامه پزشک خانواده عنوان کرد.

ثبت نام پزشکان در برنامه پزشک خانواده از نیمه نخست امسال در مناطق جنوبی استان تهران و استان فارس آغاز شده است و ثبت نام آنان در استان های دیگر به محض اعلام آغاز رسمی برنامه پزشک خانواده، شروع می شود.

**سه استان در نوبت افتتاح پزشک خانواده

وی خاطرنشان کرد برنامه پزشک خانواده هم اکنون بطور رسمی در استان های تهران و فارس آغاز به کار کرده است و سه استان سیستان و بلوچستان، مازندران و کردستان در نوبت افتتاح این برنامه قرار ارند.

رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد سقفی برای تعداد پزشکان در برنامه پزشک خانواده در نظر گرفته نشده است چراکه در صورت ثبت نام بیشتر پزشکان، مردم حق انتخاب بیشتری دارند.

شریعتی خاطرنشان کرد آغاز برنامه پزشک خانواده در هر استانی اعلام خواهد شد و از زمان این اعلام، مردم سه ماه فرصت دارند برای نام نویسی در این برنامه به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

برنامه پزشک خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران و فارس آغاز شده است و به تدریج در تمام استان های کشور اجرا خواهد شد.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۳۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.