۳ بیماری که سلامت دانش آموزان را تهدید می کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

با توجه به فصل سرما و انتقال آلودگی های تنفسی ۳ بیماری مدرسه ای سلامت دانش آموزان را تهدید می کند.

دکتر حمید عمادی متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری های مدرسه ای طیف وسیعی دارد که مهمترین آن بیماری های تنفسی است که با توجه به سرد شدن هوا بیشتر در بین دانش آموزان به ویژه کلاس اولی ها شیوع پیدا می کند این عفونت ها از طریق قطرک های تنفسی با پاشیدن به مخاط اشخاص منتقل می شود اما عمده آلودگی این عفونت ها از طریق تماس دست است به ویژه که دست کودکان با سطح میز ودستگیره ها دائم در تماس است.

وی افزود:‌شستن دست ها بهترین راه پیشگیری از عفونت تنفسی است و بهتر است تا علائم بالینی درمان نشده از رفتن به مدرسه خود داری کنند.

این متخصص عفونی با اشاره به مشکلات گوارشی شایع در مدارس تصریح کرد:‌ متاسفانه موارد بهداشتی در غذاهای بوفه مدارس رعایت نمی شود به طور مثال سالاد و گوجه فرنگی که در تهیه ساندویچ درست می شود به درستی شسته نمی شود و همین امر سبب انتقال آلودگی به بدن و مشکلت گوارشی می شود بنابراین توصیه می شود ترجیحا از غذای خانگی استفاده شود.

عمادی با بیان اینکه شپش سر بیماری اپیدمی است که شاید برخی تصور کنند در بین کودکان در مدارس دیگر وجود نداشته و ریشه کن شده است تصریح کرد:‌ شپش سر یکی از بیماری هایی است که تصور می شود در روستاها وجود دارد اما باید گفت کمال تعجب این بیماری در مدارس حتی غیر انتفاعی هم دیده می شود این بیماری با خارش پشت سر آغاز می شود و از طریق تماس دست به سرعت منتقل می شود حتی در بین دختران شایع تر است.

وی خاطر نشان کرد: مربیان بهداشت بهترین اشخاص برای معاینه دانش آموزان در مدارس می باشند و می توانند با معاینات دوره ای انتقال بیماری های مدرسه ای را به دانش آموزان کنترل کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.