۳۴ هزار شغل از ارتش فرانسه حذف می‌شود

۱۰اردیبهشت،

فرانسه برای کاهش هزینه نظامی‌اش قرار است تا سال ۲۰۱۹، ۳۴ هزار شغل را در نیروهای مسلح حذف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت فرانسه برنامه پنج ساله این کشور برای “بودجه ثابت” دفاعی را که مدت‌ها مورد انتظار بود، منتشر کرد.

گزارش دولت برای بازه زمانی بین ۲۰۲۴ و ۲۰۱۹ بودجه کلی ۲ / ۱۷۹ میلیارد یورو (۴ / ۲۳۴ میلیارد دلار) در نظر گرفته است.

این امر پس از آن واقع شد که کاهش پیشنهادی هزینه‌ها مورد انتقاد شدید مقامات نظامی فرانسه و اعضای مجلس قرار گرفت.

پیمانکاران دفاعی این کشور مانند شرکت “نکستر” که متعلق به دولت است، نیز پیشتر گفتند، کاهش‌های بسیار از توانمندی فرانسه برای واکنش به تهدیدات بین‌المللی می کاهد.

در همین حل فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به خبرنگاران گفت: گزارش تازه دولت بر سر اولویت استراتژیک ما، محافظت ، بازدارندگی و مداخله تاکید می‌کند.

تصمیم دولت سوسیال فرانسه که سعی آن بر این است که هزینه‌های دولت را تا ۶۰ میلیارد یورو کاهش دهد جرقه انتقادها را میان مخالفان زده است.

حدود ۲۴ هزار نفر بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ تعدیل نیرو خواهند شد و ۱۰هزار نفر دیگر نیز به دنبال بخشی از گزارش پیشین دولت شغل‌هایشان را از دست خواهند داد.

این در حالی است که بیانیه دیگر که نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری وقت فرانسه آن در سال ۲۰۰۸ صادر کرد، خواستار کاهش ۵۴ هزار شغل در ارتش بین سال‌های ۲۰۲۴ ۲۰۰۹ بود.

تعداد دقیق شغل‌های حذف شده در دپارتمان ارتش هنوز روشن نیست، اما بنا به نوشته روزنامه “فیگارو” یکی از هشت تیپ ارتش فرانسه ۷ هزار سرباز اخراجی خواهد داشت.

همچنین بنا بر اطلاعات رسمی که چند روز پیش فاش شد نرخ بیکاری در فرانسه طی دو سال اخیر همواره در حال افزایش بوده و به میزان بی‌سابقه‌ای در ماه مارس رسیده است. تعداد جویندگان کار در این کشور نیز سه میلیون و ۲۲۰ هزار نفر رسیده که بیشتر از میزان سال ۱۹۹۷ که اوج این آمار بوده می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.