۳۶ هزار دستگاه خودرو طی هشت ماه قبل وارد کشور شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گمرک ایران اعلام کرد: در ۸ ماهه ابتدای امسال ۳۶ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار وارد کشور شد و در همین مدت نیز ۱۶۱۰ میلیون دلار برنج نیز به کشور وارد شد.

خبراقتصادی: گمرک ایران آمار مقدماتی تجارت خارجی کشور در هشت ماهه ابتدای سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن ۳ هزار و ۳۴۳ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۲۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی هشت ماهه ابتدای امسال ۶ هزار و ۹۳۳ دلار بوده که نسبت به سال قبل ۱۷٫۱۱ درصد افزایش نشان می دهد. عمده کشورهای مقصد صادرات خودروی سواری ایران در ۸ ماهه اول امسال عراق با ۱۹۶۰ دستگاه، آذربایجان ۷۰۴، مصر ۲۰۴ و سایر کشورها ۴۷۵ دستگاه بوده است.

صادرات و واردات خودرو

در بخش واردات خودروی سواری در ۸ ماهه اول سال ۳۶ هزار و ۲۱۲ دستگاه خودرو به کشور وارد شد که ارزش آن ۷۵۱ میلیون دلار بوده است. میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی ۸ ماه اول امسال ۲۰ هزار و ۷۴۳ دلار(نزدیک به ۲٫۹۹ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به سال قبل با کاهش ۸٫۴۴ درصدی مواجه است.

کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری در دوره مورد بررسی امارات متحده عربی با ۲۶ هزار و ۷۱۷ دستگاه، چین ۶ هزار و ۳۳۱ دستگاه و کویت یک هزار و ۲۵۹ دستگاه بوده است.

واردات گوشی تلفن همراه، برنج، سیگار و پوشاک

در بخش واردات گوشی تلفن همراه نیز در ۸ ماهه اول امسال ۳۳۴ تن گوشی به ارزش ۹۸ میلیون و ۸۳۸ هزار دلار وارد کشور شد که عموما از امارات متحده عربی، جمهوری کره و منطقه آزاد چابهار بوده است.

در ۸ ماه اول امسال ۱٫۳۸۵ هزار تن برنج به ارزش یکهزار و ۶۱۰ میلیون دلار وارد کشور شد که واردات این محصول نسبت به سال قبل ۷۷٫۷۹ درصد افزایش وزنی و ۱۱۱٫۲۶ درصد افزایش ارزشی داشته است.

همچنین در حدود ۶٫۴۳۹ تن سیگار به ارزش ۵۶٫۰۱۴ هزار دلار وارد کشور شد که واردات این محصول نسبت به سال قبل ۱۵٫۰۴ درصد کاهش وزنی و ۲۹٫۵۷ درصد کاهش ارزشی داشته است. طی ۸ ماه سال ۹۲، حدود ۲۸ تن انواع پوشاک به ارزش ۱۵۴۰ هزار تن وارد کشور شد که واردات این کالا نسبت به سال قبل، ۸۳٫۹۱ درصد کاهش وزنی و ۸۹٫۴۸ درصد کاهش ارزشی داشته است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.