۴ شهر تازه به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

۲۴م دیماه ،

1-1752.jpg

دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد چهار شهر تازه در استان فارس موافقت کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط کشوری – مصوب ۱۳۶۲ – با چند تغییر در جغرافیای استان چهارمحال‌وبختیاری موافقت کرد که بر این اساس، روستای مزایجان مرکز بخش مزایجان از توابع شهرستان بوانات در استان فارس به شهر تبدیل و به عنوان شهر مزایجان شناخته می‌شود.

همچنین بابامنیر مرکز بخش ماهور میلانی از توابع شهرستان ممسنی در استان فارس به شهر تبدیل و به عنوان شهر بابامنیر شناخته می‌شود.

بر اساس این مصوبه، روستای سلطان‌آباد مرکز بخش کربال از توابع شهرستان خرامه استان فارس به شهر تبدیل و به عنوان شهر سلطان‌شهر و روستای مادرسلیمان مرکز بخش پاسارگاد استان فارس به شهر تبدیل و به عنوان شهر مادرسلیمان شناخته می‌شود.

تغییرات در نقشه تقسیمات کشوری استان یزد

همچنین بر اساس مصوبه دیگر دولت، خط مرزی بین دو شهرستان اردکان و میبد تعیین می‌شود و بخش ندوشن به مرکزیت شهر ندوشن از ترکیب دهستان‌های ندوشن و صدرآباد در تابعیت شهرستان میبد و بخش بفروئیه به مرکزیت شهر بفروئیه و سورک در تابعیت شهرستان میبد ایجاد می‌شود.

بر این اساس، دهستان سورک به مرکزیت روستای سورک و دهستان صدرآباد به مرکزیت روستای صدرآباد در تابعیت بخش مرکزی شهرستان میبد ایجاد می‌شود.

همچنین ۱۰ روستا از دهستان ندوشن بخش خضرآباد شهرستان صدوق منتزع و به دهستان بفروئیه بخش مرکزی شهرستان میبد الحاق و دهستان ندوشن از بخش خضرآباد شهرستان صدوق منتزع و به بخش مرکزی شهرستان میبد الحاق می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی – معاون اول رییس‌جمهور – برای اجرا ابلاغ شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علیرضا خسنلو:

    باسلام
    خواهشمندیم بخش گیلوان استان زنحان هر جه سریغتر اعلام شود با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.