۴ صدای خطرناک برای گوش

۳۰اردیبهشت،

استفاده از سشوار، جارو برقی و … می تواند تاثیری منفی بر روی شنوایی شما داشته باشد که بهتر است برای استفاده از این وسایل دقت بیشتری کنید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، شنوایی یکی از حس های مهمی که خداوند برای ما ایجاد کرده است را این روزها بسیار مورد توجه قرار نمیدهیم. از آنحایی که مطلاب در مورد طول و عرض شکم بسیار شده است نکاتی برای شنوایی بسیار کاهش یافته که این سبب میشود گوش هایتان را از خاطر ببرید.

صداهای مختلفی را روزانه ممکن است تجربه کنید که هر کدام آن ها به نوعی می توانند روی گوش تاثیر بگذارند. در ادامه مهمترین صداهایی که میتوانند گوش شما را در آینده دچار مشکل کنند بررسی خواهیم کرد:

** سشوار: صبح ها اگر به حمام بروید شاید از سشوار هم برای خشک کردن موها استفاده کنید. این صدا معمولا در فاصله ای نه چندان بسیار از گوش به وجود می آید به همین سبب می تواند تاثیر بسیاری روی شنوایی داشته باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که صدای این وسیله که نزدیک به ۹۵ دسی بل است در دراز مدت مشکل ساز خواهد بود.

** میکسرها: خانم های خانه برای درست کردن غذا ممکن است از میکسر یا چرخ گوشت استفاده کنند که همه این وسایل نزدیک به ۸۸ دسی بل صدا تولید می کنند. این دقیقا صدایی است که می تواند پرده گوش را کمی خراب کند. تاثیرات این وسایل در دراز مدت مشخص می گردد.

** جارو برقی: عصرها زمانی است که جارو برقی برای تمیز کردن خانه روشن می گردد. از آنجایی که صدای جارو برقی در هر مدلی بسیار بالاست و همچنین این که این صدا در دراز مدت پخش میشود گوش را بسیار اذیت می کند. اگر هنوز از جارو برقی های قدیمی استفاده می کنید بهتر است گوشی های مخصوص داشته باشید.

** پخش کننده موسیقی: یزرگترین دشمن گوش دستگاه های موسیقی می باشند که می توان از آن ها با استفاده از هدفون های کوچک نیز استفاده کرد. این هدفون های کاملا داخل گوش قرار می گیرند و از فاصله چند سانتی متری صدایی معادل ۱۲۰ دسی بل در تنظیم ۷۰ درصد ایحاد می کنند. اشخاصی که بسیار از هدفون استفاده می کنند در سن بالا دچار مشکلات شنوایی خواهند شد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.