۴۰ درصد از دانشجویان در خوابگاه ها اسکان دارند

۴۰ درصد از دانشجویان در خوابگاه ها اسکان دارند

جام جم آنلاین: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشورگفت: تنها ۴۰ درصد از دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه های سراسر کشوراسکان دارند.

 به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،محمود ملاباشی در حاشیه مراسم افتتاح خوابگاه  دانشجویی پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان اظهار داشت: از جمعیت ۵۵۰ هزار نفر دانشجوی دولتی و روزانه،  ۲۳۰ هزار دانشجو را توانسته ایم در خوابگاه ها اسکان دهیم.

وی با اشاره به درخواست بیش از این تعداد برای استفاده از خوابگاه های دانشجویی افزود: با توجه به هدفمند شدن یارانه ها و قانون برون سپاری، که باید خدمات دانشجویی به بیرون دانشگاه سپرده شود، سعی می شود از بخش خصوصی برای رفع نیازهای دانشجویی استفاده شود.

ملا باشی با قدردانی از خیرین در ساخت خوابگاه ها تاکیدکرد: ساخت هر خوابگاه برای اسکان و تامین امنیت و رفاه دانشجویان گام مهمی در ارتقاء سطح علمی و تحصیلی دانشجویان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای خوابگاه ها را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: شاید بتوان حدود ۷۰ هزار نفر را در  خوابگاه های جدید اسکان دهیم.

رییس سازمان امور دانشجویان کشور، هدف از تشکیل این سازمان را تجمیع خدمات رفاهی برای ارائه هر چه بهتر به دانشجویان ذکر کرد و افزود: این سازمان که به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است از سه معاونت دانشجویان داخل، دانشجویان خارج از کشور و پشتیبانی و خدمات تشکیل شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.