۴۰ درصد والدین استفاده از فناوری را از فرزندان یاد می‌گیرند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اگرچه نحوه استفاده از فناوری‌های نوین برای بزرگترها دشوار است و یادگیری آن با کندی پیش می‌رود، اما والدینی که فرزندان علاقمند به فناوری‌های تازه دارند و این قبیل دستگاه‌ها در خانواده آن‌ها موجود است سریع‌تر از هم‌سن و سالان خود نحوه استفاده از ابزارهای نوین تکنولوژیک را یاد می‌گیرند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نتایج حاصل از بررسی تازهی که در "نشریه بین‌المللی ارتباطات" انتشار یافته است نشان می‌دهد ۳۰ تا ۴۰ درصد والدین نحوه استفاده از رایانه و اینترنت را از کودکان خود یاد گرفته‌اند.
 
در این بررسی که توسط دانشگاه Diego Portales انجام شد، ۱۴ پدر و مادر به همراه فرزندان خود مورد مصاحبه قرار گرفتند و ۲۴۲ والد و فرزند نیز بررسی شدند.
 
در پایان مشخص شد که فرزندان جوان در ۴۰ درصد موارد در همه زمینه‌های آموزشی فناوری از جمله رایانه‌، اینترنت موبایلی، شبکه‌های اجتماعی و … روی والدین خود تاثیر می‌گذارند.
 
این بررسی نشان داد که یادگیری نحوه استفاده از فناوری‌های تازه برای فرزندان جذابیت بیشتری دارد و با این وجود، والدین آن‌ها هم ترجیح می‌دهند استفاده از ابزارهای نوین پیرامون خود را یاد بگیرند. به جز این، والدین همچنین تلاش کرده‌اند به صورت شخصی نحوه استفاده از فناوری‌های تازه را بیاموزند.
 
همچنین گفته شد که مادران بیشتر از پدران تمایل به یادگیری فناوری‌های تازه دارند و همچنین این دستاوردهای نوین در خانواده‌های اجتماعی با سطح درآمد مکفی محبوبیت بیشتری دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.