۴۵۰ روحانی شاعر در «گزیده اشعار روحانیون کشور» معرفی می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، فهرست‌نویسی اولیه برای تالیف کتاب گزیده اشعارعلما و روحانیون کشور که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در دست تهیه قرار گرفته است، به پایان رسید.

تا کنون ۳۸۱ نفر ازعلمای برجسته دینی که دارای اثر ادبی هستند شناسایی شده و مشخصات آنها برای درج در کتاب جمع‌آوری و طبقه‌بندی شده است.

 

 همچنین بیشترین نوع شعر یافت شده در میان افراد حاضر در این فهرست، غزل‌ و رباعی بوده است و بیشتر افراد معرفی‌شده در این کتاب نیز در زمره علمای اسلامی در مقام مرجعیت و مدرسان درس‌های حوزوی در سطوح بالا هستند.

 

این کتاب در نهایت منتخبی از اشعارعلما و روحانیون کشور در قرن‌های مختلف را در بر خواهد گرفت که به همراه خلاصه‌ای از زندگینامه این افراد، آثار منتشر شده‌شان و نیز برخی از شعرهای برجسته آنها تدوین و منتشر خواهد شد.

 

این کتاب در نهایت به معرفی نزدیک به ۴۵۰ نفر از علمای  فعال در حوزه شعر در سه مجلد خواهد پرداخت.

 

آیت‌الله غروی کمپانی، طباطبایی، فرساد و شاه‌آبادی در کنار حضرت آیت‌الله امام خمینی(ره) از جمله روحانیون و مراجعی خواهند بود که گزیده‌ای از اشعار آنها در کنار بررسی کوتاه کارنامه فقهی و شعری آنها در این کتاب منتشر خواهد شد.
 

مراحل تدوین و انتخاب شعرها و شخصیت‌ها برای حضور در این کتاب توسط گروهی از مولفان و در استان فارس آغاز شده و ادامه دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.