۵ تا ۱۰ درصد موارد وبا شدید است

بررسی ها نشان می دهد که بین ۵ تا ۱۰ درصد موارد وبا شدید است و فرد مبتلا به دلیل از دست دادن زیاد آب، الکترولیت و املاح ضروری، در معرض عوارض خطرناک این بیماری قرار دارد.

احمد سراوانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران افزود: مهمترین نوع اسهال وبا نامیده می شود که می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان کنترل نشدن بیماری وبا می تواند باعث تشدید این بیماری شود، تصریح کرد: در صورت عدم درمان وبا، بیمار منجر به از دست دادن زیاد آب از بدن شده و خطر مرگ را به دنبال خواهد داشت.

سروانی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که بین ۵ تا ۱۰ درصد موارد وبا شدید است و فرد مبتلا به دلیل از دست دادن زیاد آب، الکترولیت و املاح ضروری، در معرض عوارض خطرناک این بیماری قرار دارد.

وی یاد آور شد: از دست دادن آب، الکترولیت و املاح ضروری همچون پتاسیم در فرد مبتلا به نوع شدید وبا ممکن است در کمتر از ۱۰ ساعت اتفاق افتاده و بیمار در این حالت در معرض شوک، تشنج، اغما و حتی مرگ قرار دارد.

سراوانی تاکید کرد: اساس موفقیت در درمان وبا و پیشگیری از تشدید  آن، تشخیص به موقع بیماری و شروع به هنگام و مناسب درمان فرد مبتلا است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اغلب موارد بیماری وبا در بین کودکان رخ می دهد، به همین دلیل انجام فعالیت های کنترلی و همچنین تشخیص و درمان سریع وبا در کودکان اهمیت دوچندانی خواهد داشت./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.